فرماندار بیرجند قول داد سه خانه تاریخی در بیرجند در اختیار تعاونی‌های زنان فعال در حوزه صنایع دستی قرار بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از بیرجند ؛فرماندار بیرجند در بازدید از از دومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی شرق کشور گفت: برای عرضه تولیدات صنایع دستی،سه خانه تاریخی در بیرجند در اختیار تعاونی‌های زنان فعال در این حوزه قرار می‌گیرد.

ناصری افزود: باید برای برپایی این نمایشگاه به دست‌اندرکاران میراث فرهنگی چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی تبریک گفت.

وی با بیان اینکه گسترش صنایع دستی یکی از مباحثی بوده که توسط دولت روحانی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در سه سال گذشته با همت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بسیاری از گروه‌ها و تشکل‌ها در حوزه صنایع دستی فعال شده‌اند.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه یکی از خواسته‌های صنعت‌گران صنایع دستی وجود بازار مناسب برای عرضه محصولاتشان در داخل و خارج از استان است، افزود: با همکاری میراث فرهنگی استان اقداماتی در این راستا صورت گرفته و سه خانه تاریخی در بافت‌های تاریخی بیرجند به زودی آماده و در اختیار تعاونی‌های زنان که در بخش تولید صنایع دستی فعالیت می‌کنند،قرار می گیرد.

ناصری گفت: همچنین با توجه به اینکه وجود بازارچه دائمی صنایع دستی در مرکز استان و در یک محله قابل دسترس مورد تقاضای تولیدکنندگان صنایع دستی استان، مردم و گردشگران بوده ایجاد این بازارچه در حال پیگیری است.

وی افزود: برای عرضه صنایع دستی خراسان جنوبی قرار است شهرداری تهران نیز فضای نمایشگاهی در اختیار تولیدکنندگان استان قرار دهد.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه برای کمک به تولیدات صنایع دستی تسهیلاتی در اختیار آنها قرار داده می‌شود، گفت: اتحادیه‌هایی که در بخش تولید صنایع دستی فعالیت دارند می‌توانند از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استفاده کنند.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار