استاندار کرمانشاه گفت: به دنبال گسترش روابط با استان سلیمانیه عراق هستیم و در نظر داریم که ارتباطات موجود را هر چه بیشتر گسترش دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اسداله رازانی گفت: در چند مدت گذشته مذاکرات مختلفی با هیات های عراقی به ویژه استان سلیمانیه داشته ایم و این دیدارها و مذاکرات به منظور گسترش ارتباط و تعاملات است.

وی بیان داشت: مرزهای موجود در استان کرمانشاه و استان سلیمانیه طی سنوات متمادی درگیر مسائل مختلف بوده اند و این مرزها از توسعه بازمانده اند لذا اکنون باید در گسترش روابط بین دو استان تلاش های بیشتری صورت گیرد تا مردم هر دو استان از منافع اقتصادی سود ببرند.

وی با اشاره به در دستور کار بودن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین این طرح را یک نوید برای رونق اقتصادی بیشتر در این مناطق عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح قصرشیرین به یک منطقه آزاد تجاری تبدیل می شود که این موضوع می تواند منجر به گسترش هر چه بیشتر دو استان کرمانشاه و سلیمانیه عراق شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: با ایجاد منطقه آزاد تجاری حدود 10 هزار هکتار از اراضی در پرویزخان و خسروی جزء منطقه آزاد قرار می گیرد که این رویه منجر به تسهیل در ارتباطات و تعاملات اقتصادی دو استان خواهد شد.

سیروان محمد افزود: از تعاملات اقتصادی و گسترش روابط با استان کرمانشاه بسیار خرسندیم زیرا این استان توانمندی های خوبی در زمینه های مختلفی دارد و امیدواریم که زمینه های تسهیل در ارتباط بین دو استان هر چه بیشتر فراهم شود.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.