طرح پژوهشی "اصلاح ساختاری تایر با هدف تولید تایر سبز" به عنوان طرح پژوهشی برتر کشور در حوزه صنعت انتخاب شد.

رییس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از بیرجند؛گفت:با بیان بومی بودن این طرح پژوهشی گفت: بر اساس ممیزی و انتخاب ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1395، طرح پژوهشی "اصلاح ساختاری تایر با هدف تولید تایر سبز" که با تلاش متخصصان و پژوهشگران بومی کارخانه بزرگ کویر تایر طراحی و اجرا شد به عنوان طرح پژوهشی برتر کشور در بخش صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد.

علیرضا کفاشی با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در کشور انجام گرفته است،افزود: این مهم برای اولین بار در ایران پس از تلاش متخصصان و کارشناسان بزرگترین کارخانه صنعتی شرق کشور در استان خراسان‌جنوبی و با استفاده از مهندسی معکوس به ثمر نشسته است.

وی با اشاره به فناوری‌های نوین در تولید تایر گفت: یکی از فناوری‌های نوین تولید تایر در کشور‌های پیشرفته و توسعه‌یافته، تولید تایرهای سبز با هدف حمایت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی است.

رییس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول افزود: از مهمترین ویژگی‌های تایرهای سبز می‌توان به کاهش وزن تایر، کاهش مصرف سوخت خودرو، کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی، کاهش مقاومت غلطشی تایر جهت بهبود فرمانگیری تایر، کاهش فرسایش تایر و افزایش طول عمر آن به میزان 20 درصد اشاره نمود.

علیرضا کفاشی با اشاره به تولید این محصول اظهار کرد: این محصول از دی‌ماه سال گذشته در شرکت کویر تایر به مرحله تولید انبوه رسیده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار