نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی مساجد شهرستان بندر ماهشهر در مراسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛غلامی مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی ماهشهر در این مراسم گفت: در صدر اسلام مساجد پایگاه‌های مهم اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بوده و پایگاه وحدت امت اسلام به شمار می‌رفتند.

عبدالرضا غلامی افزود: باید تلاش کنیم امروز نیز نقش مساجد در جامعه همان نقش زمان صدر اسلام را پیدا کرده و به مرجعی برای حل تمام مسائل و مشکلات مردم تبدیل شوند.

وی گفت: باید تلاش شود با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان را به سوی مساجد جذب و نقش این پایگاه‌های دینی، سیاسی و فرهنگی را در جامعه پررنگ‌تر کرد.

مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی ماهشهر افزود: مساجد باید به مرجعی برای مراجعات مردم در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... تبدیل شوند و همه برای تحقق این مهم باید تمام تلاش خود را به کار ببرند.

غلامی مساجد را پایگاه مهمی برای حفظ وحدت مسلمانان دانست و گفت: امروز وحدتی که در کشور بین آحاد مسلمانان اعم از شیعه و سنی وجود دارد مثال‌زدنی است و دیگر کشورهای اسلامی باید از این مسأله الگوبرداری کنند.

وی در پایان برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی مساجد شهرستان بندر ماهشهر را اتفاقی مبارک و مهم برشمرد و تصریح کرد: باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی و اجرای چنین برنامه‌هایی ارتباط و اتحاد بین مساجد شهرستان را افزایش داده و در راستای جذب جوانان اقدام کنیم.

نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی مساجد و حسینیه‌های شهرستان بندر ماهشهر در دو بخش آقایان و بانوان و در رشته‌های متعدد فرهنگی و ورزشی همچون تفسیر سوره حجرات، مسابقات حفظ و تلاوت قرآن، آشپزی، فوتبال، دارت، طناب‌کشی و ... برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.