فرماندار خرمشهر:تسهیلات سه درصدی برای راه اندازی کشت گلخانه ای فراهم شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛حیاتی  فرماندار ویژه خرمشهر در جریان بازدید از مجتمع گلخانه ای در حفار شرقی ، یکی از قطب های توسعه اقتصادی خرمشهر را محور کشاورزی خواند و گفت: دراین راستا اقدامات خوبی برای توسعه کشاورزی انجام شده و در جلسه شورای کشاورزی مسایل و مشکلات کشاورزان مطرح شده است.

ولی اله حیاتی  با بیان اینکه نوید های خوبی برای کشاورزان خرمشهر حاصل شده است افزود: یکهزار و 400 هکتار از اراضی خرمشهر به شهرک کشت گلخانه ای با تسهیلات سه درصدی اختصاص پیدا کرده است و این در نوع خود اتفاق کم نظیری است.

وی  تسطیح اراضی ، مکانیزاسیون و بوجاری کردن بذر را از خواسته های کشاورزان خواند و گفت: با مصوبه شورای کشاورزی شهرستان سازمان تعاون روستایی استان قول داده یک دستگاه برای فرآوری بذر بوجاری شده، برای کشاورزان خرمشهری فراهم نماید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر افزود: برای احداث سوله مسقف با ظرفیت هفت هزار تنی برای ذخیره بذر مورد نیاز کشاورزان از سوی سازمان تعاون روستایی زمین تهیه شده و اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات منطقه آزاد اروند تامین می شود.

حیاتی با بیان اینکه راه اندازی مجتمع دامپروری خرمشهر در اولویت کاری قرار دارد، گفت: طرح راه اندازی مجتمع دامپروری خرمشهر از اولویت های کاری ما است و در این طرح یکهزار و 582 هکتار وسعت دارد و نیازمند توجه ویژه مسئولان برای راه اندازی آن است.

وی افزود: هفت هزار هکتار کشت گندم، 700 هکتار کشت جو، 250 هکتار کلزا از کشت پاییزه سال زراعی 96- 95 است که نبود شبکه آبیاری زه کشی از مشکلات طرح کشت پاییزه در خرمشهر است.

حیاتی نبود اداوات کشت میکانیزه، بالا بودن نرخ سود و نامناسب بودن شرایط ضمانت نامه های بانکی از دیگر مشکلات کشاورزان خرمشهر یادآور شد و گفت: عدم انجام تعهدات بیمه محصولات کشاورزی، نارضایتی وعدم تمایل کشاورزان به بیمه کردن محصول کشاورزی خود شده است.

نشست شورای کشاورزی با حضور شورای کشاورزی استان خوزستان و شهرستان خرمشهر در فرمانداری این شهر برگزار شد و پس از آن مدیران استانی از مجمتع گلخانه ای در حفار شرقی خرمشهر دیدن کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.