فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: افزون بر 600 هزار نفر از مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان به عنوان بسیجی در بخش های مختلف امنیتی، محرومیت زدایی، سایر حوزه های بسیج فعالیت می کنند.

بیش از 600 هزار نفر از اهل سنت استان بسیجی هستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، سردار پاسدار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور در حاشیه همایش نقش مردم بلوچستان در استکبارستیزی و دفاع مقدس اظهار داشت: امروز در مرزهای شرقی کشور بسیاری از مردم این استان به عنوان بسیجی سلاح به دست گرفته و امنیت مرزها را تامین می کنند سد بزرگی در مقابل زیاده خواهی دشمنان اسلام و انقلاب در منطقه ایجاد کرده اند.

سردارمارانی تصریح کرد: مردم غیور و مرزدار این دیار هم در دوران قبل و هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مرزهای شرقی منشا خدمات ارزنده برای کشور بوده اند.

وی ادامه داد: نمونه بارز رشادت های مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان را در هشت سال دفاع مقدس می توان مشاهده کرد به طوری که حضور پررنگ آنان در آن دوران نشان از وحدت و همبستگی همیشگی شان در دفاع از کشور دارد.

وی با بیان اینکه برای نظام جمهوری اسلامی شیعه و سنی برابر و یکسان هستند تصریح کرد: در همه شهرهای سیستان و بلوچستان یک پیوستگی از برادران اهل سنت و تشیع وجود دارد که توانسته سدی در مقابل همه توطئه ها باشد.

عبدالحکیم یار احمدزهی یکی از سران طوایف سیستان و بلوچستان و رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مردم این استان با داشتن حس وطن پرستی و میهن دوستی در طول تاریخ با متجاوزان جنگیده و آنان را از خاک مقدس کشور بیرون رانده اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار