استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته 40 درصد اعتبارات این استان به سمت هزینه برای امور فرهنگی هدایت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: این در حالیست که سال گذشته تنها 19.5 درصد اعتبارات استان به طور مشخص برای امور فرهنگی اختصاص یافت.

وی افزود: تعامل، همکاری و همدلی بین مردم، مسئولان و اقشار مختلف استان نقش مهمی در ارتقای شاخص های توسعه ای به ویژه در بخش فرهنگی طی سه سال گذشته داشت.

سلیمانی ادامه داد: برگزاری کنگره شهدا، احداث زائرسرای استان در مشهد مقدس، اردوهای راهیان نور، توسعه شبکه های دیجیتالی و ارتقای شاخص های فرهنگی دستاورد تلاش دستگاه های فرهنگی استان در این مدت بود.

وی با اشاره به ضرورت رشد بیشتر شاخص های فرهنگی در جامعه اضافه کرد: به همین منظور ترویج فرهنگ صله ارحام، کسب روزی حلال، سرکشی به بیماران و تکریم سالمندان باید در دستور کار قرار گیرد.

سلیمانی همچنین گفت: باید کارگروه ویژه ای برای شناسایی و برنامه ریزی راهکارهای لازم درخصوص ارتقای شاخص های فرهنگی جامعه تشکیل شود تا امور اجرایی ارزشمند در سطح ملی را برای قانونگذاری و بررسی در شورای فرهنگ عمومی کشور و شورایعالی انقلاب فرهنگی ارائه دهد.

وی تأکید کرد: استفاده از توان بالای جوانان و تشکل های فعال در حوزه فرهنگی در دستیابی سریع تر به اهداف مورد نظر در این بخش موثر است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.