شرکت داروسازی "سیپلا" قصد دارد با تاسیس کارخانه و تجهیزات تولید دارو در بازار ایران سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزینس استاندارد؛ یک شرکت داروسازی فرعی متعلق به شرکت "سیپلا" که در هلند مشغول به فعالیت است از امکان سرمایه‌گذاری گسترده در بخش ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات پزشکی در ایران خبر داد.

"سیپلا" یک شرکت داروسازی هندی است که در زمینه تولید و عرضه انواع داروهای شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی فعالیت می‌کند. سیپلا دارای چند واحد کارخانه‌ای در کشورهای مختلف جهان است که واحد مستقر در هلند برای حضوری فعال‌تر در بازار ایران اعلام آمادگی کرده است.

مذاکرات شرکت سیپلا با شرکت "اهران تجارت" ایران به نتایج مطلوبی رسیده و پیش‌بینی می‌شود سیپلا با سرمایه‌گذاری 16.875 میلیون یورویی اقدام به ساخت کارخانه تولید دارو در ایران کند. 75 درصد از سهام این پروژه متعلق به سیپلا و 25 درصد به شرکت ایرانی خواهد بود.

قرار است مقامات اروپایی و ایرانی سهیم در این پروژه 19 دسامبر (29 آذر) نشست دیگری برگزار کنند تا درمورد جزئیات این سرمایه‌گذاری و موارد امنیت مالی آن به گفتگو بنشینند.

دفتر مرکزی سیپلا در هندوستان واقع است؛ اما این شرکت بیش از نیمی از درآمدهایش را از راه فعالیت‌های داروسازی در آمریکا و اروپا به دست می‌آورد. 

در بیانیه‌ای که سیپلا منتشر کرد، آمده است: شرکت سیپلا سالهاست که دارو در اختیار مشتریان ایرانی قرار می‌دهد و بر این باور است که این کشور نباید به خاطر تحریم با مشکلات دارویی رو به رو شود. 

در بیانیه سیپلا به نیاز بیماران ایرانی به دارو در حوزه بیماری‌های تنفسی، سرطان، تالاسمی، قلبی و عروقی و ایدز اشاره شده است. 

سیپلا در سال 2001 با اختراع و عرضه داروهای ضد ویروس (آنتی وایرال) ارزان به بهای زیر یک دلار برای مبارزه با ایدز در قاره آفریقا شهرت جهانی به دست آورد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار