خانم معصومه ابتکار و کارمنو ولا، سند چارچوب همکاری ایران و اتحادیه اروپا را در حوزه محیط زیست امضا کردند. ‎

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان و کمیسیونر محیط زیست اتحادیه اروپا، سند چارچوب همکاری ایران و اتحادیه اروپا را در حوزه محیط زیست به امضا کردند. ‎

در این سند که خانم ابتکار و کارمنو ولا، ‎کمیسیونر محیط زیست، امور دریایی ‎و شیلات اتحادیه اروپا امضا کردند بر اغاز همکاریهای دو جانبه فنی برای مقابله با موضوعات آلودگی هوا، خاک و آب، مدیریت منابع آب، حفاظت و بهره برداری پایدار از طبیعت، تنوع زیستی، بیابان‌زایی، مدیریت دفع پسماند و اقدامات بخشی در تعدیل و سازگاری با تغییر آب و هوا تاکید شده است.

این سند همچنین تاکید می کند با توجه به شناسایی پاسخهای متناسب از جمله در طرحهای مقابله با چالشهای زیست محیطی فرامرزی و آلودگی هوا دو طرف  تبادل نظر کنند و در حوزه محیط زیست دریایی، مدیریت یکپارچه منابع ساحلی و موضوعات مرتبط با زباله های دریایی، تبادل تجربیات صورت بگیرد.

‎براساس سند همکاری زیست محیطی جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا، دو طرف در سه ماهه اول سال 2017 میلادی بعنوان اولین قدم نقشه راهی را در سه موضوع اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند، انتشار گازهای صنعتی و کیفیت هوا و مدیریت آب از جمله محیط زیست دریایی تدوین و از همان سال اجرا خواهند کرد.

‎خانم ابتکار در سفری سه روزه به بلژیک با مقامات این کشور و همچنین اتحادیه اروپا درباره همکاری های دوجانبه به ویژه در زمینه محیط زیست گفتگو و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار