مهدی فیض سرپرست معاونت پرورشی در گفت و گو با
خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون وضعیت کتابخانه های مدارس و کتابداران اظهار داشت: مشکلی که در سال های گذشته با آن مواجه بودیم مساله حذف پست کتابدار از مدارس بوده که اختلال در فعالیت کتابخانه ها را به همراه داشته است.
وی ادامه داد: به دنبال طراحی ایده هایی برای احیای این پست در سطح مدارس پرجمعیت هستیم و پس از تحقق این هدف به ترتیب در مدارس با جمعیت متوسط و کم نیز این پست احیا شود.
سرپرست معاونت پرورشی عنوان کرد: در ستاد هم باید به دنبال تدوین برنامه هایی برای ارتقای جایگاه کتابدار باشیم تا این نقش به طور منفعل در مدارس تعریف نشود.
فیض با اشاره به اینکه امروزه کتاب نقش درمانی پیدا کرده،گفت: اکنون در کتابخانه مدارس به طور عمده کتاب های اهدایی وجود دارد که تعدادی بسیاری از آنها بدون هدف هستند.
وی افزود: بنابراین این مساله باید الگویی طراحی شود تا کتاب های مناسب دانش آموزان در کتابخانه های مدارس وجود داشته باشد.
فیض یادآور شد: با وزارت ارشاد تفاهم نامه هایی با این هدف منعقد شده و در حال حاضر مراحل اول و دوم آن به مرحله اجرا رسیده است.
انتهای پیام/