175 هزار دانش آموز عشایر در کشور مشغول تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان عشایری دختر شهرستان تایباد افزود: این تعداد دانش آموز در 6 هزار و 75 مدرسه مشغول فراگیری دروس مختلف هستند.

علی نقی یزدان پناه گفت: بیشترین آمار دانش آموزان عشایر کشور مربوط به استان آذربایجان غربی است.

او افزود: یکی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه مدارس عشایری قانونمند کردن اینگونه مدارس بود که اساسنامه مدارس عشایری مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و ابلاغ ریاست جمهوری است.

یزدان پناه گفت: رایگان بودن سنجش کودکان بدو ورود و تحصیل در مقطع پیش دبستانی، سختی کار برای معلمان در مناطق عشایری و برنامه های رفت و آمد فرهنگیان در این مناطق در این مصوبه در نظر گرفته شده است.

او افزود: اعتبارات تجهیزاتی مدارس عشایر 37 میلیارد ریال است و برای سایر برنامه ها نیز 110 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر آموزش و پرورش تایباد نیز در این مراسم گفت: برای تکمیل پنج مدرسه با 60 کلاس درس که هم اکنون جزو طرحهای نیمه تمام این شهرستان است حدود 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

محمود آریامنش افزود: این تعداد مدرسه با 50 درصد پیشرفت اجرا توسط افراد نیکوکار در مناطق شهری و روستایی تایباد در حال ساخت است.

جشن تکلیف دانش آموزان عشایر برای 100 دانش آموز دختر شهرستان تایباد برگزار شد.

هزار و 400 دانش آموز عشایر در تایباد تحصیل می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.