لئون پانه‌تا معتقد است در صورتی که ترامپ از دریافت گزارش اطلاعاتی روزانه امتناع کند، مقصر اصلی هرگونه حمله احتمالی به آمریکا خواهد بود.

هشدار رئیس سابق سیا به بی‌توجهی ترامپ به گزارش اطلاعاتی روزانهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ لئون پانه‌تا، رئیس اسبق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر اینکه نیازی به گزارش اطلاعاتی روزانه رئیس‌جمهور ندارد، گفت: در صورتی که رئیس‌جمهور منتخب از دریافت گزارش اطلاعاتی روزانه امتناع کند، مقصر اصلی هرگونه حمله احتمالی به کشور خواهد بود.

دموکرات اسبق کنگره آمریکا که مدتی سمت وزارت دفاع دولت اول باراک اوباما را بر عهده داشت در انجمن استراتژی کشورهای عرب در دبی گفت: روسای جمهور همواره سؤالات متعددی درباره اطلاعات قابل اثبات سازمان می‌پرسند. آن‌ها خواستار منابع موثق برای این اطلاعات هستند. ولی تاکنون رئیس جمهوری ندیده‌ام که بگوید به این اطلاعات احتیاجی ندارد. در صورتی که کشور ما با حملات احتمالی مواجه شود و سیا خطر این حملات را در گزارش اطلاعاتی روزانه به رئیس جمهور گوشزد کرده باشد و رئیس جمهور به هر دلیلی از اهمیت دادن به آن‌ها سر باز زده باشد، مقصر اصلی این حملات خواهد بود و باید مسئولیت آن را بپذیرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا پیش از این گفته بود نیازی به گزارش‌های اطلاعاتی روزانه ریاست جمهوری ندارد. او آدم باهوشی هست و نیازی نمی‌بیند که حرفهای تکراری هر روز دوباره تکرار شود.

رویترز گزارش داد ترامپ به صورت هفتگی اطلاعات لازم امنیتی و ریاست جمهوری را دریافت می‌کند نه روزانه و مایک پنس، معاون ترامپ این گزارش را به جای وی مطالعه می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار