معاون آموزش پژوهش و فن آوری جمعیت هلال احمر گفت: فدراسیون بین المللی صلیب سرخ می تواند مرجع مناسب و تسهیل گر مناسبی برای انتخاب افرادی که جایزه صلح نوبل دریافت می کنند، باشد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حمید جمال الدینی معاون آموزش پژوهش و فن آوری جمعیت هلال احمر در همایش صلح و علم ،دین که در دانشگاه   صنعتی شریف به همت معاونت آموزشی هلال احمر و گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با اعلام این که این نهاد می تواند در راستای توسعه و ارتقا مسئولیت های اجتماعی دیگر ارگان ها نقش تسهیل گری داشته باشد، اظهار داشت: در مدل خرد محوری هلال احمر مفاهیمی چون معرفت، خانواده، بینش، تدبیر و منطق جایگاه رفیعی دارد.

وی با تأکید بر قرابت ها و نزدیکی هلال احمر و دانشگاه گفت: هر دو این نهاد مدیون سرمایه اجتماعی و برخواسته از اعتماد و اطمینان مردم هستند. 

معاون آموزش پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با بیان این که اگر پیوست اخلاق از علم حذف شود نیازهای بشریت تأمین نمی شود، اظهار داشت: در این شرایط گسترش آسیب های اجتماعی هر روز در جوامع بشری نمودار بیشتری پیدا می‌کند و فاصله علم موجود در جهان و نیازهای واقعی بشریت افزوده می شود.

وی با اشاره به اهداف جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ که همانا کمک به تسکین آلام بشری  و ارزش های انسانی است، گفت: فدراسیون بین المللی صلیب سرخ  می تواند مرجع مناسب و تسهیل گر مناسبی برای مدلی برای  انتخاب افرادی که  جایزه صلح نوبل دریافت می کنند، باشد.

جمال الدینی با بیان این که پیوست علمی هلال احمر و دانشگاه بشردوستی، کرامت انسانی  و صلح طلبی  است، گفت: هر دو نهاد به دنبال مسئولیت اجتماعی شان البته به دور از غرض  و گرایش های سیاسی و قومی بین همه احاد بشریت هستند.

وی با تاکید بر این که اگر دانشگاه ها مسئولیت اجتماعیشان را در قبال جامعه انجام ندهند عنوانشان دچار خدشه می شود ،گفت: باید این موضوعات در عمل علم برای افراد جامعه ملموس باشد، در غیر این صورت حمایت و حمایت های مردمی از دست می رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار