احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حفیظی  رئیس اداره دامپزشکی شادگان با بیان اینکه تاکنون کانون بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان گزارش نشده است، گفت: احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وجود دارد.

رضا حفیظی با اشاره به اینکه احتمال شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان وجود دارد افزود: آنفولانزای فوق حاد پرندگان بیماری بسیار کشنده طیور و قابل انتقال به انسان است.

وی با بیان اینکه بروز بیماری مذکور می‌تواند با تبعات شدیدی در بهداشت عمومی جامعه همراه باشد، گفت: با توجه به حساسیت موضوع، شهروندان شادگان از هر گونه تماس با پرندگان زنده و خرید از زنده فروشی‌ها خودداری کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شادگان در ادامه با اعلام اینکه جای هیچگونه نگرانی در مورد این موضوع در شهرستان وجود ندارد، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مشکوکی در طیور بومی و دامداری صنعتی و همچنین در موارد انسانی مشاهده نشده است.

حفیظی در پایان با تأکید بر اینکه در این دوره حساس مردم به هیچ عنوان مرغ زنده خریداری نکنند، گفت: مردم آگاه باشند که در این دوره خاص از خرید مرغ زنده خودداری کرده و حتماً مرغ بسته‌بندی شده از مراکز بهداشتی و مورد تأیید خریداری کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.