سفیر سابق ایران در اردن و لبنان گفت: آمریکا و تروریست ها در پی آن بودند که با تصرف تدمر برگی برای مذاکره در دست داشته باشند.

تدمر برگ برنده ایی که سوختبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آزادی  کامل حلب توسط ارتش سوریه و تضعیف مواضع تروریست های تکفیری در این شهر، العالم نوشت: ارتش سوریه اعلام کرد پس از وارد آوردن ضربات سهمگین به عناصر تروریستی داعش و خارج کردن ساکنان شهر تدمر از آن، از مواضع خود عقب نشینی کرده و در محور غربی اطراف این شهر مستقر شده است.

"احمد دستمالچی" در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون سقوط تدمر گفت: تکفیری ها‌ بعد از هشت ماه، تمام قوای خود را برای سقوط تدمر به کار گرفتند تا توجه نیروهای سوری و مقاومت را که در حال اتمام کار در حلب بودند، به سمت تدمر بکشانند و ارتش سوریه را در دو جبهه درگیرکنند.

وی ادامه داد: هدف نیروهای آمریکایی و داعش از همکاری اطلاعاتی بسیار قوی درباره تصرف تدمر، داشتن برگ برنده ای برای مذاکره در زمینه حلب بود که با آزاد سازی حلب این برگ برنده سوخت و نقشه تکفیری ها عملی نشد.

 دستمالچی افزود: آمریکا و تکفیری ها هیچ تمایلی به پایان ناآرامی ها در سوریه ندارند به این دلیل که آمریکا با تمام قدرت و به صورت آشکار وتحت عناوین مختلف از تروریست ها حمایت می کند، لذا نماینده واشنگتن هم در سازمان ملل به صراحت عنوان کرد که جنگ در سوریه تمامی ندارد.

دستمالچی تصریح کرد: آزادی حلب نقطه قوت مهمی برای سوریه و جبهه مقاومت است. زیرا که حلب بزرگترین شهر اقتصادی و دومین شهر بزرگ این کشور بوده که از نظر سوق الجیشی و بخاطر هم مرز بودن با ترکیه بسیار اهمیت دارد؛ اما به دلیل آنکه مشکلات اتئلاف سوری با تکفیری ها و امریکا حل نشده است هر لحظه ممکن است ناآرامی در سوریه از یک جای دیگر سر درآورد و ترکیه و عربستان که عامل اصلی تحریک تکفیری ها هستند سوریه را مجددا وارد بحران کنند.

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: با سقوط تدمر تکفیری ها و حامیانشان می خواهند به سوریه هشدار دهند که نمی خواهند ثبات و امنیت در  این کشور برقرار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار