نمایشگاه خط و خوشنویسی با همت استاد محمد سلحشور از پیشکسوتان این عرصه بزودی برگزار خواهد شد.

محمد سلحشور پیشکسوت عرصه خط و خوشنویسی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاه خوشنویسی که بزودی برگزار خواهد کرد، اظهار کرد: نمایشگاه خوشنویسی آثار بنده از روزجمعه 26 آذر به مدت 10 روز برگزار می شود.

وی در رابطه با مکان برگزاری این نمایشگاه خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در نگارخانه ترانه باران به نشانی خیابان شریعتی، خیابان پل رومی، خیابان شریفی منش، نبش کوچه لادن ، پلاک 27 ، واحد 2 برگزار خواهد شد.

این پیشکسوت عرصه خوشنویسی در پایان عنوان کرد: بیش از 25 تابلو در این نمایشگاه وجود دارد و با سه موضوع خطوط نستعلیق، سیاه مشق و خط های زینتی است.

گفتنی است؛ استاد محمد سلحشور در سال ۱۳۱۱ در تهران به‌ دنیا آمد. خوشنویسی را نزد استاد حسن زرین خط شروع کرد و سپس از محضر استاد سیدحسین میرخانی و استاد علی‌اکبر کاوه سود جست.

در سال ۱۳۶۴ دکترای درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. او تاکنون آثارش را در نمایشگاه‌های متعددی در فرانسه، انگلستان، پاکستان، هندوستان، کویت، الجزایر، امارات و… به نمایش گذاشته و بارها مورد تقدیر و ستایش مراکز معتبر هنری قرار گرفته است. وی که از سال ۱۳۲۹ خوشنویسی را در محضر استادان برجسته‌ای چون حسین میرخانی، حسن زرین خط و علی اکبر کاوه فراگرفته در سال ۱۳۳۳ خوشنویسی کتاب‌های در سی دوم و سوم دبستان را و سال ۱۳۶۲ خوشنویسی کتاب‌های سوم و چهارم دبیرستان ادامه داد و ۳۰ کتاب درسی کشور افغانستان را نیز نوشت.

وی در حدود بیست و یک ‌هزار صفحه را خوشنویسی کرده که از میان آثارش، نوشته‌های زیر را می‌توان نام برد :

نگارش قسمت‌هایی از دروس قرآن برای مدارس به سفارش دکتر باهنر در سال ۱۳۴۷
نگارش گلچینی از نهج‌البلاغه
4 بار خوشنویسی غزلیات حافظ
2 مرتبه خوشنویسی دوبیتی‌های باباطاهر
4 مرتبه خوشنویسی رباعیات عمرخیام نیشابوری
نگارش اشعار سعدی، هاتف اصفهانی، صائب تبریزی

وی در حال حاضر از اعضای انجمن خوشنویسان ایران و مسئول نظارت بر آثار اساتید خوشنویسی است.

لازم به ذکر است این انجمن 310 شعبه در کشور دارد.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار