از زمان آغاز جنگ سوریه، کشورهای غربی و عربی ابزارهای رسانه‌ای خود را برای مخدوش کردن وجهه ارتش این کشور بسیج کرده‌اند.

جنگ گسترده رسانه‌ای ضد ارتش سوریه برای مخدوش کردن پیروزی‌ها در حلب
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه المیادین گزارش داد: از زمان آغاز پیشروی میدانی ارتش سوریه در شهر حلب، شماری از شبکه های تلویزیونی غربی و عربی جنگ رسانه ای را آغاز کردند. شکست سریع گروه های مسلح در حلب باعث شده است کشورهای غربی و بعضی کشورهای منطقه به شیوه های جدیدی متوسل شوند و تلاش کنند پیروزی های ارتش سوریه و متحدانش را دور بزنند تا مانع از پیروزی نهایی و تعیین کننده آنها شوند. محافل سیاسی و رسانه ای این کشورها تبلیغات گسترده ای را با استفاده از کلمات مشخصی مانند «کشتارها» و «حمله به غیرنظامیان» آغاز کردند. 

زهراء الدیرانی، گزارشگر شبکه المیادین گفت: «خیابان های حلب  از اجساد پر شده است»، این جمله تیتر شماری از رسانه های غربی و عربی بود. دوربین شبکه المیادین از همان نخستین لحظه، همراه عملیات آزادسازی شهر حلب بود. فقط تصاویر است که می تواند دروغ بودن ادعاها و خبرهای جعلی را رسوا کند. اجسادی که می گویند خیابان ها را پر کرده، کجاست؟ 

در ادامه این گزارش آمده است: از آغاز زمان جنگ سوریه، کشورهای غربی و عربی ابزارهای رسانه ای خود را برای مخدوش کردن وجهه ارتش سوریه و متحدانش و ضربه زدن به موفقیت های آنها بسیج کردند. هر زمان که ارتش سوریه پیشروی کرد و پیروزی میدانی به دست آورد، تبلیغات رسانه ای زیر پوشش حمایت از مسایل انسانی برای ترویج شایعه و برخورد مبالغه آمیز با خبرها آغاز شد. اما زمانی که گروه های مسلح مرتکب کشتارهایی در سوریه می شوند، خبر یا اظهارنظری از این رسانه ها به گوش نمی رسد. 

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: سوء استفاده رسانه ای از بحران انسانی در سوریه، مسئله جدیدی نیست. از متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی در حمله به الغوطه تا متهم کردن ارتش سوریه به محاصره شهرک مضایا، از جمله نمونه های تبلیغات برای فریب رسانه‌ای است که در پایگاه های اجتماعی و شبکه های تلویزیونی هم منتشر می شد. اما به سرعت مشخص شد همه تصاویری که در این باره منتشر شد، جعلی و ساختگی بود. اکنون هم عکسی از کودکی را پخش کردند که به ادعای آنها در بین کشته ها در حلب ایستاده است. اما بعدا مشخص شد این عکس مربوط به ویدئوکلیپ یک هنرمند لبنانی بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار