نماینده ابهر گفت: 90 درصد آب مصرفی کشور صرف کشاورزی می‌شود که سهم زیادی در اقتصاد کشاورزان ندارد.

سیبس

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان محمد عزیزی در تذکر شفاهی امروز مجلس گفت: تذکر اول بنده به رئیس جمهور این است که مردم و فرهنگیان منتظر گزارش تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان هستند آنها با این مبلغ می‌توانستند به 800 هزار نفر وام 10 میلیونی دهند شما چه پاسخی می‌دهید.

وی افزود: به معلمین حق‌التدریسی که در روستاها با حقوق کمتر از یک میلیون تومان آینده‌سازان این مملک را تقویت می‌کنند در خصوص این تخلف چه باید بگوییم؟ هزینه ترمیم افکار عمومی براثر تخلف چقدر است؟ از رئیس قوه قضاییه خواهش می‌کنم که قاطعانه به تخلفات رسیدگی کنند و مردم را در جریان این امور بگذارند که تنها راه التیام این درد همین برخوردها است.

عزیزی خاطر نشان کرد: تذکر بعدی من به وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی است بحران کم آبی کشور چقدر جدی گرفته شده است؟ چرا حجتی و چیت چیان سهل انگاری و کم توجهی در این امور را ناچیز می‌پندارند؟ قطعا این موضوع در آینده سبب ایجاد تنش در کشور می‌شود مجمع جهانی اقتصاد بزرگترین ریسک در آینده نزدیک بحران بی‌آبی اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: برنامه این دو وزارتخانه برای مقابله با این بحران چیست؟ حدود 90 درصد آب مصرفی کشور صرف کشاورزی می‌شود که سهم زیادی در اقتصاد کشاورزان ندارد روش‌های اشتباه استفاده از آب باعث ایجاد این بحران شده است درخصوص اصلاح الگوی مصرف رهبر معظم انقلاب بارها این موضوع را مطرح کردند که وزارتخانه‌های مرتبط تاکنون چه کرده است هزینه‌هایی را که باید در 10 سال یا 15 سال آینده صرف بحران بی‌آبی کنیم بهتر است از همین الان صرف سرمایه‌گذاری و اصلاح شیوه‌های آبیاری نماییم تا هم کشور را نجات دهیم و هم کشاورزی را. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار