لیو سای سرمربی چینی که برای توسعه تنیس روی میز به ایران آمده بود با پایان ماموریتش به چین باز می گردد.

پایان کار لیو سای در تهران /مربی چینی تنیس روی میز از تهران می رودبه گزارش خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، لیو سای مربی چینی که چندی پیش به دعوت فدراسیون تنیس روی میز به کشورمان آمده بود با پایان اردوی تیم ملی نونهالان دختر  از کشور می رود. این اردو امروز به پایان رسید اما مربی چینی روز جمعه از کشور خواهد رفت.

وی از جمله مربیان خوب چینی بود که چند وقت گذشته به ایران آمده بود و با گروه های مختلفی از بانوان به تمرین پرداخته بود، پیش از این محمود نظری دبیر فدراسیون تنیس روی میز کشورمان در سفری به چین خواستار تعامل و همکاری میان فدراسیون های تنیس روی میز دو کشور شد.

چین که این روز ها قدرت اول تنیس روی میز جهان محسوب می شود، از مربیان و بازیکنان خوبی بهره می برد که می توانند کمک زیادی به توسعه و پیشرفت تنیس روی میز در کشورمان کنند.

لیو سای به عنوان اولین نشانه از همکاری میان فدراسیون های تنیس روی میز دو کشور به ایران سفر کرد و بر اساس شنیده ها تا چند وقت دیگر مربیان و بازیکنان دیگر چینی به ایران سفر خواهند کرد همچنین احتمال حضور بازیکنان ایرانی در اردو های مشترک با بازیکنان این کشور در چین بالاست.

فدراسیون تنیس روی میز در یک سال گذشته برنامه ریزی مناسبی برای توسعه و پیشرفت این رشته با حداقل هزینه در ایران داشته است و پیش از لیو سای چندین مربی و بازیکن کره جنوبی و شمالی به ایران سفر کرده بودند.

حال با توجه به درپیش بودن مسابقات مهم جهانی و آسیایی همچنین توجه ویژه به امر توسعه این ورزش و تلاش برای کسب مدال های آسیایی و جهانی، جامعه تنیس روی میز بیش از پیش نیاز به همکاری با فدراسیون ها، بازیکنان و مربیان سطح بالای خارجی دارند.

این نکته را نباید فراموش کرد که در یک سال گذشته اردوها و مسابقات مختلفی در سراسر کشور با حضور خارجی ها برگزار شده است و استان هایی که خواهان همکاری با خارجی ها بوده نیز فدراسیون تا کنون با آن همکاری خوبی داشت.

لیو سای مربی خوب چینی مدت کمی در ایران حضو داشت اما مسئولان حال با توجه به اهمیت این رشته به طور قطع باید توجه بیشتری به حضور خارجی ها داشته باشند و زمان بیشتری را برای حضور خارجی ها در ایران فراهم کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار