افزایش احتمال تهدید و اخاذی در صورت انتشار تصاویر خصوصی در فضایی مجازی

رئیس پلیس فتا کردستان با بیان اینکه فضای مجازی فضای قابل اعتمادی نیست و در صورتی که نکات حفاظتی را رعایت ننماییم و به هر کسی با هر ادعایی اعتماد کنیم صدمه پذیر خواهیم بود‌،


افزایش احتمال تهدید و اخاذی در صورت انتشار تصاویر خصوصی در فضایی مجازیبه گزارش خبرنگار گروه اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان:گفت: با انتشار اطلاعات خصوصی خود در فضای مجازی‌، قدرت فرد فرصت طلب را در تهدید و اخاذی به ترفند‌های مختلف افزایش می‌دهیم.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ شاکری اظهار کرد: از مشکلات فضای مجازی که بیشتر کاربران فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی به علت نا‌آگاهی و نداشتن اطلاعات اولیه در استفاده از این فضا‌، وجود دارد‌،  هویت پنهان کاربران می‌باشد.
 
وی افزود: شبکه‌های اجتماعی این امکان را به کاربر می‌دهد که خود را آن‌طور که می‌خواهد در فضای مجازی معرفی نماید و این هویت مخفی باعث سوء‌استفاده افراد شیاد و سود‌جو می‌گردد‌، لذا با ورود و استفاده کاربران با سطح اطلاعات رایانه‌ای کم، این افراد طعمه خوبی برای کلاهبرداری اینترنتی می‌باشند . 
 
سرهنگ شاکری در ادامه توصیه‌ کرد: فضای مجازی فضای قابل اعتماد نیست و در صورتی که نکات حفاظتی را رعایت ننماییم و به هر کسی با هر ادعایی اعتماد کنیم صدمه‌پذیر خواهیم بود‌.
 
وی ادامه داد: با انتشار اطلاعات خصوصی خود در فضای مجازی‌، قدرت فرد فرصت طلب را در تهدید و اخاذی به ترفند‌های مختلف افزایش می‌دهیم .
 
رئیس پلیس فتا کردستان با بیان اینکه انتشار اطلاعات در فضای مجازی عملآ به صورت صد در صدی قابل جمع آوری نیست، گفت: از این رو تصاویر شخصی کسی در این فضا منتشر شود‌، بازتاب‌های منفی بیشتری در جامعه و برای فرد دارد.
 
وی ادامه داد: مهم‌ترین توصیه این‌که در صد بالایی از ازدواج ها و دوستی‌های اینترنتی در عمل ثابت شده است که به سرانجام نمی‌رسد و در ازدواج به طلاق و در دوستی به تهدید و سوء‌استفاده جنسی و اخاذی می‌انجامد پس باید هوشیار بود.
 
سرهنگ شاکری  در پایان گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرائم رایانه ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش نمایند.
 
منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/
برچسب ها: فتا ، کردستان ، اعتمادی ، صدمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار