استاندار اردبیل با بیان اینکه دفاع مقدس ایران گنجینه ارزشمندی است که باید به درستی برای آیندگان انتقال یابد خواستار استفاده از زبان تاثیرگذار هنر برای این منظور شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: هنرمندان به ویژه نویسندگان و شاعران دارای گنجینه ارزشمند و غنی از لغات و الفاظ هستند که با استفاده از قدرت قلم و تخیل خویش آنها را به شکل هنرمندانه در کنار هم قرار داده و آثاری برجسته و به یاد ماندنی می آفرینند.

وی با تاکید بر لزوم فراهم شدن بیش از پیش زمینه ارتباط هنرمندان، پیشکسوتان و رزمندگان توسط مدیران و دست اندرکاران دفاع مقدس اظهار کرد: با این اقدام منابع لازم مربوط به جانفشانی ها و ایثارگری های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با جزییات کامل و شرح عملیات های مختلف به صورت جداگانه در اختیار هنرمندان قرار می گیرد تا به آثاری جاویدان تبدیل شوند.

استاندار اردبیل تسلط و مهارت راویان دفاع مقدس به کار خود را یک ضرورت دانست و ادامه داد: باید از روایانی برای این منظور استفاده شود که نه تنها بیان روایت از سوی آنها برای شنونده و مخاطب خسته کننده نباشد بلکه به گونه ای عرضه شود که فرد را به شنیدن ادامه ماجرا تشویق کند.

وی با اشاره به وجود 721 دانش آموز شهید دفاع مقدس در استان اردبیل افزود: نحوه رفتن این عزیزان به جبهه ها و ایثارگری هایشان، حماسه ها و ماجراهای ماندگار و شنیدنی و تاثیرگذاری را در بطن خود نهفته دارد که اگر به شکل درست آنها را استخراج کرده و با قدرت هنر به آثار مختلف نوشتاری، تصویری و شنیداری تبدیل شوند مخاطبان با سربازان و قهرمانان کوچک اما با اراده و ایمانی قوی آشنا می شوند.

رییس شورای اداری استان اردبیل گفت: طراحی باغ موزه و گنجینه و مراکز فرهنگی دفاع مقدس به خاطر اینکه با احساسات و ذوق افراد سر و کار دارد باید به گونه ای تاثیرگذار باشد که در انتقال برخی وقایع که نمی توان آنها را با زبان واژه ها به مخاطب گفت نقش آفرینی کنند.

خدابخش افزود: هر چند استان اردبیل در زمینه تدوین دائره المعارف و مرکز فرهنگی دفاع مقدس عقب مانده اما می توان با بهره گیری از افکار ابتکاری در درون خود این استان و الگوگیری از استان های دیگر چنین آثار ارزشمندی را خلق کرده و به عنوان یک گنجینه برای آیندگان نگهداشت.

وی با بیان اینکه در خانه های مربوط به خانواده های معظم شهیدان تصاویر و آثار گرانبها دارای ارزش معنوی بسیار وجود دارند از مدیران و دست اندرکارن ذیربط خواست تا با جمع آوری آنها به غنای موزه فرهنگی و دایره المعارف دفاع مقدس بیافزایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.