اولین سمینار سلول های بنیادی، مهندسی بافت، پزشکی باز ساختی در ترمیم استخوان و مفصل در محورهای مهندسی بافت، جراحی ارتوپدی، مهندسی بیومتریال، مهندسی بیومکانیک، مهندسی ژنتیک و علوم سلولی کاربردی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این همایش گفت: با تصمیم معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری برای تعامل با دانشگاه های مختلف و شکل گیری کارگروه غضروف و استخوان در این معاونت، این همایش با مسئولیت مرکز تحقیقات ارتوپدی، با هدف هم اندیشی و اشتراک نظر محققین مختلف در رشته های بالینی و پایه برگزار شده است.

محمد حسین ابراهیم زاده با اشاره به اینکه طب بازساختی و مهندسی یکم علم جدید است و نسل چهارم علوم پزشکی محسوب می شود گفت: در کشور ما نیز از سال 2005 تحقیقات در این حوزه شروع شده و حدس زده می شود مهندسی بافت که در واقع نوعی زیست فناوری قابل تطابق با بدن است بتواند تغییرات زیادی در نحوه و نتایج درمان ایجاد کند تا از خیلی از مراحل درمانی که در آن از اجسام خارجی و فلزی استفاده می شود اجتناب شود.

وی با بیان اینکه ایران جزء ده کشور برتر در حوزه سلول های بنیادی و مهندسی بافت می باشد، گفت: مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از اندک مراکز تحقیقات ارتوپدی در کشور می باشد و همینطورجهاد دانشگاهی مشهد نیز زیرساخت های قویی را در این حوزه دارد که با تعامل بین دو نهاد ، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پژوهشکده بوعلی می توان بخش مهمی از این شبکه تحقیقاتی و درمانی را ایجاد کرد.

وی افزود: در مرکز تحقیقات ارتوپدی، چند شرکت دانش بنیان نیز تاسیس شده تا بتوان از طریق این شرکت ها گام موثری در تجاری سازی این فناوری ها برداشت.

انتهای پیام//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.