فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان، شیء تاریخی با قدمت 5 هزار سال کشف و در این رابطه دو متهم نیز دستگیر شدند.

کشف شیء تاریخی با قدمت 5 هزار سال در ایرانشهر
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر نگهداری اشیای باستانی توسط دو فرد سودجو، مأموران پلیس امنیت عمومی بررسی موضوع را آغاز کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: مأموران پلیس با اشراف اطلاعاتی این دو فرد را در حالی که با یک دستگاه موتورسیکلت در حال جابه‌جایی اشیا تاریخی بودند شناسایی کرده و در یک عملیات غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مأموران در بازرسی از این افراد یک شی‌ء تاریخی پی‌سوز از جنس مفرق را کشف کردند که کارشناسان میراث فرهنگی قدمت آن را به حدود 5 هزار سال اعلام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر خاطرنشان کرد: آثار باستانی متعلق به فرهنگ و تمدن کشور بوده و نیروی انتظامی در راستای حفظ این آثار مهم و مبارزه با هرگونه قاچاق آن‌ها اقدام خواهد کرد و مردم می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار