کلانتری مطرح کرد؛

فعالیت 490 مدرسه در قالب تعاونی/ لزوم گنجاندن مفاهیم تعاون در کتاب‌های درسی

معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: 490 مدرسه غیرانتفاعی در قالب تعاونی در کشور فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حمید کلانتری معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در اولین همایش مدرسه تعاونی_اقتصاد مشارکتی که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: 490 تعاونی در قالب مجتمع آموزشی غیرانتفاعی در کشور  فعالیت می کنند و اولین مطلبی که از مدرسه تعاونی به ذهن خطور می کند، این است که در مدرسه تعاونی باید مشارکت و روح تعاون وجود داشته باشد و مدیریت مدرسه جدا از معلمان و اولیا و دانش آموزان نباشد، زیرا افراد تشکیل دهنده این مدارس دارای فرهنگ تعاون هستند و قصد دارند پایه تعاون را در مدارس تمرین کنند.

وی افزود: آموزش و پروش به رشد شخصیت دانش  آموزش دارد، پس باید آن ها را با تولید درآمد ،سیاست گذاری و مشارکت اجتماعی و همکاری و تعاون آشنا کند.

کلانتری گفت: هر مدرسه ای که با نام تعاونی تأسیس می شود، دانش آموزان آن باید با مشارکت اجتماعی و تعاونی آشنا شوند و فضای آن با دیگر مدارس متفاوت باشد.

معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: ما با آموزش و پرورش تفاهم نامه ای همکاری در جهت ارتقا تعاون امضا کردیم و لازم است فرهنگ تعاون در کتاب های آموزشی اضافه شود و موضوعاتی به دانش آموزان آموزش داده شود تا با این موضوع آشنا شوند که خانواده ای موفق است که در آن همه با هم همکاری داشته باشند.

وی افزود: 10میلیون دانش آموز، 12سال از عمر خود را در مدارس می گذرانند، پس فرهنگ تعاونی را باید هم به صورت عملی و هم نظری به آن ها در دوران مدرسه آموزش داد، چرا می گویند که کار جمعی در کشور ما ضعیف است، اما تجربه نشان داده که هر جا آموزش لازم داده شود به موفقیت رسیده ایم.

کلانتری تصریح کرد: آموزش و پرورش باید سیاست برون سپاری و مشارکت اجتماعی داشته باشد و ما اعتقاد داریم، مدیریت مدارس می تواند به بخش خصوصی و تعاونی ها واگذار شود و مدرسه در مالکیت آموزش و پرورش باشد، که آموزش و پرورش در این زمینه کمتر کار کرده است.

وی افزود: نوع دیگر همکاری وزارت کار با آموزش و پرورش، توسعه مدارس تعاونی است، مدارس تعاونی، مدارس غیر انتفاعی هستند که به صورت تعاونی فعالیت می کنند و باری بر دوش دولت نیستند.

معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:نوع چهارم همکاری، تشکیل مدارس تعاونی مشارکتی است یعنی چند مدرسه در یک منطقه با هم مشارکت داشته باشند و از امکانات هم استفاده کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.