پارلمان اروپا به دو فعال ایزدی جایزه آزادی افکار اهدا کرد

دو فعال ایزدی جایزه آزادی افکار ساخاروف پارلمان اروپا را دریافت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک،  «نادیا مراد» و «لامیا آجی بشار»، دو فعال ایزدی که از چنگ داعش گریخته‌ بوند، موفق به دریافت جایزه ساخاروف برای آزادی افکار پارلمان اروپا شدند.

پارلمان اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد این دو زن به علت حمایت از اقلیت ایزدی و قربانیان خشونت‌های جنسی داعش، مورد قدردانی قرار گرفتند.

این دو فعال ایزدی در سخنرانی خود در پارلمان اروپا بی رحمی‌های داعش در عراق را به شدت محکوم کرده و از اتحادیه اروپا خواستند تا از ایزدی‌هایی که در پی عملیات تروریستی و رعب‌آور داعش دچار رنج و عذاب شده‌اند، حمایت کند.

نادیا مراد، یکی از این فعالان ایزدی، در سخنرانی خود اظهار داشت: امروز جامعه من به علت فشار نسل‌کشی از هم پاشیده شده است. شکی نیست که داعش این نسل‌کشی‌های عظیم را صورت داده است. این نسل‌کشی فقط کشتار نیست، بلکه شامل برده‌کشی زنان و کودکان به شکلی سیستماتیک نیز هست.

لامیا آجی بشار، فعال دیگر ایزدی نیز در سخنرانی خود عنوان داشت داعش هم‌چنان 3500 زن و کودک را به عنوان برده تحت اختیار دارد.

این دو فعال ایزدی مانند بسیاری دیگر از زنان دیگر در اوت  2014 از سوی داعش در سنجار عراق ربوده و به بردگی گرفته شدند.

مراد توانست با کمک یکی از اعضای خانواده خود در نوامبر 2014 از چنگ داعش بگریزد و خود را به اردوگاه پناهندگان در شمال عراق برساند و سپس به آلمان مهاجرت کند.

وی در دسامبر 2015، در جلسه نخست شورای امنیت سازمان ملل درخصوص قاچاق انسان سخنرانی کرد و سپس به عنوان سفیر سازمان ملل در امور حفظ کرامت بازماندگان قاچاق انسانی مشغول به فعالیت شد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار