این روزهای پایانی فصل پاییز آغازی برای حضور علاقه مندان در پیست های اسکی کشور و رونق بازار فدراسیون اسکی است.

از تبعیض روی برف تا انحصار طلب های یخیبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ چند سالی است که در عرصه برف و سرما و اسکی و فدراسیون و ....همه چیز سرد است و در انحصار 30 ساله یک عده یخی ...

چندین حادثه در پیست های کشور باعث شد از نظر استاندارد پیست ها را مورد بررسی قرار بدهند و تا حدودی هم این معضل حل شده است اما هنوز در اسکی فضا انحصاری است و برخی ها در استفاده و راه اندازی از پیست ها هم دنبال زیاده خواهی هستند.

روز گذشته شنیدیم که برخی پیست های اسکی در حال راه اندازی هستند و پیست اسکی دیزین هم از آن جمله است اما در تاریخ شروع فعالیت این پیست ها در فصل مطلوب هم تناقض وجود دارد.

طبق شنیده های ما برخی از دوستانی که در پیست های خاص حضور دارند سوای از بحث استاندارد همیشه در این مواقع خود را نسبت به دیگران محق تر می دانند.

اما در مورد پیست اسکی دیزین باید گفت که خوشبختانه روز گذشته این پیست مورد بازدید قرار گرفت و در حضور مسئولان پیست بازرسان و معاون سازمان استاندارد نسبت به امکانات و تجهیزات این پیست ابراز رضایت کردند.

در مورد پیست دربند سر اما گفته می شود برای اینکه پیست را آماده اسکی کنند میلیون ها لیتر آب زیر زمینی را تبدیل به برف کردند تا شاید زودتر این پیست به بازدهی برسد!

باور کنید اسکی مهم است اما نه به اندازه آب،

به هر حال چشم به هم بزنیم برف ها آب می شود و پیست ها به خواب عمیق فرو می روند و تا زمانیکه اسکی به صورت انحصاری اداره می شود داستان همین است و یک عده سود می برد و دیگر هیچ

بگذریم از قیمت بالای اسکی در پیست های مختلف و اتفاقاتی که سال های قبل در یکی از پیست ها افتاد از حادثه گرفته تا مشکلات اخلاقی و ناهنجاری ها در پیست ها شبانه که باز هم برخی پیست ها در اندیشه راه اندازی آن هستند.

امیدواریم روزی در اسکی همه به همان اندازه که برف پاک و سپید است ،سپید فکر کنند و روشن ببینند شاید روزی اسکی از انحصار خارج و همگانی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار