پایگاه خبری وای نت نیوز در مطلبی به بررسی راهکارهای احتمالی واشینگتن و تل‌آویو برای فسخ توافق هسته‌ای ایران پرداخت.

آیا واشینگتن و تل‌آویو در باطل کردن توافق هسته ای موفق می‌شوند؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه خبری وای نت نیوز در مطلبی نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امیدوار است با همراهی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا بتواند توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های بزرگ جهان را ابطال کند.

وی در برنامه "60 دقیقه" که روزهای یکشنبه از شبکه سی بی اس پخش می‌شود مدعی شد: راه‌های مختلفی برای لغو این توافق وجود دارد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد «پنج چیز» در مورد لغو برجام در سر دارد که قصد دارد آن‌ها را با ترامپ در میان بگذارد، اما توضیحی در مورد آن‌ها نداد.

دونالد ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود برجام را یکی از بدترین توافق‌ها در تاریخ آمریکا معرفی کرد و بارها تهدید به پاره کردن این توافق کرد که این موضوع با انتخاب وی تا حدودی رو به تعدیل گرایید. با این وجود، بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که رژیم صهیونیستی با همکاری آمریکا می‌تواند برجام را تغییر دهد ولی امکان لغو آن وجود ندارد. به عنوان مثال، دولت ترامپ با استفاده از مخالفان دوحزبی (مخالفان جمهوریخواه و دموکرات) برجام می‌تواند به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران روی آورد و یا ادامه معاملات را به محدودیت برنامه موشکی ایران مشروط کند. در غیر این صورت "تهدید" به عنوان یک مکانیزم بازدارندگی در مورد کشوری همچون ایران مؤثر نخواهد بود.

درنهایت کارشناسان معتقدند، طرح بنیامین نتانیاهو برای باطل کردن توافق هسته‌ای ایران موفق نخواهد بود و این رویه می‌تواند علاوه بر جامعه بین‌الملل، نقض قانون شورای امنیت سازمان ملل از سوی آمریکا را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار