بالاترین نهاد جاسوسی آمریکا تاکنون از ادعای سیا مبنی بر دخالت مسکو در انتخابات این کشور به‌نفع ترامپ، حمایت نکرده است.

سازمان‌های جاسوسی آمریکا بر سر ادعای دخالت روسیه در انتخابات این کشور اتفاق‌نظر ندارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، سه مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، دوشنبه اعلام کردند دفتر «اداره‌کننده اطلاعات ملی»، بالاترین نهاد جاسوسی آمریکا، تاکنون درخصوص حمایت از ادعای «سیا» (آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا) مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا با هدف تغییر نتایج این رقابت‌ها به نفع «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب این کشور، خودداری کرده است. 

در ادامه گزارش آمده است: دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی آمریکا با تحقیقات سیا درخصوص حملات سایبری روسیه مخالفتی نشان نداده است. با این وجود، بالاترین نهاد جاسوسی آمریکا بدلیل فقدان شواهد و مدارک کافی، تاکنون از اعلام حمایت از ادعای سیا مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات این کشور با هدف پیروزی ترامپ بر «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری میلادی، خودداری کرده است. 

موضع دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی آمریکا که بر چندین سازمان جاسوسی مهم این کشور نظارت می‌کند، به ترامپ این امکان را می‌دهد تا برای مقابله با ادعای سیا، سلاحی در اختیار داشته باشد. نامزد پیروز جمهوری‌خواهان در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا بارها در هفته‌های گذشته، ادعاها مبنی بر هک شدن انتخابات این کشور از سوی مسکو را «مضحک» خوانده است. 

دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی آمریکا تحت نظارت رئیس‌جمهور این کشور فعالیت می‌کند و طبق لایحه اصلاح اطلاعاتی و پیشگیری از تروریسم مصوب ۲۰۰۴ میلادی، وظیفه نظارت بر فعالیت‌های «جامعه اطلاعاتی آمریکا» را که از 16 عضو تشکیل شده است، بر عهده دارد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار