دانش آموزان دوره ی ابتدایی باید تمامی آموزش های مهم و مورد نیاز برای دوره های زندگی خود را بیاموزند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛معاونت آموزشی دوره ی ابتدایی آموزش و پرورش استان با اشاره به این که حضور دانش آموزان در کلاس ها رشد 3 درصدی داشته است گفت: کلاس ها و مدارس در استان به ترتیب رشد 2 و 3 درصدی داشته اند.

بیات ادامه داد: 66 درصد دانش آموزان در شهر و 34 درصد دانش آموزان در روستا ها حضور دارند و گاهی اوقات شاهد کاهش دانش آموزان در استان هستیم ولی بااین حال امکانات در کلاس ها و مدارس کاهش نمی یابد.

وی با تاکید براین که در شهر زنجان برای سال های اینده نیاز به امکانات بیشتری داریم گفت:با توجه به رشد جمعیت و حضور دانش آموزان در شهرک های اقماری باید تعداد مدارس افزایش یابد.

معاونت آموزشی دوره ی ابتدایی آموزش و پرورش استان تصریح کرد:بیشترین ترک تحصیل ها در دوران ایتدایی مربوط به پایه ی ششم است که با توجه به دو شاخص دسترسی و کیفیت،تعداد دانش آموزان دختر ترک تحصیلی در پایه ی ششم بیشتر از پسران است.

بیات افزود:55 درصد از نوآموزان استان در مرکز پیش دبستانی زیر نظر آموزش و پرورش پذیرش شده اند که از این بین 73 درصد در شهر و 63 درصد در روستا ها وارد دوره های پیش دبستانی شده اند.

وی افزود: یکپارچه سازی دوره ی پیش دبستانی از جمله چالش های پیش روی آموزش پرورش است تا مراکز غیر رسمی و بدون مجوز آموزش و پرورش را ساماندهی کنند.

معاونت آموزشی دوره ی ابتدایی آموزش و پرورش استان بیان کرد:تولید دو کتاب دوست من و طبیعت رنگارنگ از جمله کتاب هایی بوده که در زمینه دوره های پیش دبستانی منتشر شده است.

بیات با اشاره به طرح ها و برنامه های اولویت دار دوره ی ابتدایی تصریح کرد:جذب نیروها ی بومی در مناطق خود از جمله برنامه های پیش روی این حوزه است.

وی افزود:ارتقا کیفیت آموزش قرآن،آموزش مهارت های زندگی ،هوشمند سازی مدارس،آموزش فراگیر،توسعه و تعمیق یادگیری دانش اموزان،آموزش اولیا دانش اموزان و توسعه ساختار دوره ای مدارس از دیگر برنامه های مهم دوره های ابتدایی مدارس است.

معاونت آموزشی دوره ی ابتدایی آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد:توسعه ساختار 3-3 در مدارس باعث شد که تمام تلاشمان برای این باشد مدارس را به صورت دوره ای توسعه دهیم و ره آورد این تلاش دوره ای کردن 10 درصد از مدارس استان بوده است.

بیات گفت:طرح جابر ابن حیان با محوریت تعمیق یادگیری در دانش آموزان،اولیا خانه و مدرسه را برای پرداختن به موضوعات جدید و یادگیری دروس مدارس با دانش آموزان وارد چالش می کند.

وی تصریح کرد:در آموزش فراگیر دانش آموزان تلاشمان برای ارائه خدمات برای دانش آموزان با نیاز های خاص یادگیری در مکان های خاص و دور افتاده است تا از نعمت ادامه ی تحصیل محروم نمانند.

معاونت آموزشی دوره ی ابتدایی آموزش و پرورش استان با اشاره به این که تعداد سرباز معلم ها نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است گفت:تعداد سرباز معلم ها از 500 نفر به 5 نفر کاهش یافته است.

بیات ادامه داد:درگیر کردن دانش اموزان با مهارت های زندگی و آموزش ان به دانش آموزان از دیگر حوزه هایی است که در مدارس به دانش آموزان آموزش داده می شود.

وی خاطر نشان کرد:69 کلاس با زیر 5 نفر در استان داریم که 4 مدرسه با 1 دانش آموز،7 مدرسه با 2 دانش اموز و 3 مدرسه با 3 دانش آموز ازجمله مدارس زیر 5 نفر هستند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.