معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 500 طرح آموزشی جدید تا پایان امسال تحویل آموزش و پرورش در کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ مرتضی رئیسی افزود: در جلسه بررسی اجرای طرح های آموزشی در شرق استان گلستان گفت: در 6 ماه نخست امسال، یک‌هزار طرح با اعتبار بیش از 800 میلیارد تومان از منابع دولتی و کمک‎های مردمی به بهره داری رسیده است.

وی ادامه داد: مجموعه اعتبارات ملی و استانی برای ساخت، تجهیز، تعمیر مدارس و توسعه فضاهای ورزشی و پرورشی برای امسال هم، دو هزار و 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که روند تخصیص آن به علت محدودیت منابع، مطابق روند پیشرفت طرح ها نبوده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت:  20 درصد مدارس کشور نیاز به مقاوم‌سازی دارد و 10 درصد از مدارس کشور هم باید نوسازی شود و تلاش ما این است که تا پایان برنامه ششم شاهد رفع این مشکل و مدارس ایمن، شاداب و استاندارد در خور شأن دانش‌آموزان باشیم.

رئیسی افزود: تا پایان سال آینده همه مدارس کشور مجهز به سامانه حرارت مرکزی خواهند شد.
وی درباره وضعیت گرمایشی کلاس‌های درس اضاف کرد: هزینه استانداردسازی برای تجهیز هر کلاس به سامانه حرارت مرکزی حدود 7 میلیون تومان است، که با توجه به 75 هزار کلاس باقی مانده برای تجهیز به این سامانه، حدود 500 میلیارد تومان اعتبار، علاوه بر اعتبار امسال مورد نیاز است.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره مدارس کپری هم گفت: در کشور حدود 530 هزار کلاس درس وجود دارد که اگر گزارشی از هر نقطه کشور مبنی بر وجود کلاس کپری به دست مسئولان استانی نوسازی برسد، بلافاصله با وجود محدودیت‌های اعتباری، کلاس‌های پیش ساخته طراحی شده  و تحویل می‌شود.


انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.