کارشناس هواشناسی گفت: دمای هوای استان از روز پنجشنبه هفته جاری تا اواخر هفته آینده به تدریج رو به سردی رفته و کاهش دمای بین 4 تا 12 درجه زیر صفر را تجربه خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: دمای هوا در مناطق گرمسیری استان در سردترین ساعات شبانه روز به زیر صفر کاهش می یابد و در نقاط سردسیر نیز کاهش دما تا منفی 12 درجه سانتی گراد دور از انتظار نیست.
 
مجتبی میهن پرست افزود: از اواخر وقت چهارشنبه تا ظهر شنبه سامانه ناپایدار جوی به استان نفوذ می کند که این سیستم همراه با وزش باد شدید، رگبار، رعد و برق، باران و برف، یخبندان، آبگرفتگی مقطعی و مه صبحگاهی همراه است.
 
وی با اشاره به اینکه در این مدت مناطق گرمسیر استان از جمله مهران و دهلران ناپایداری هایی به صورت رگبار و رعد و برق خواهند داشت،بیان کرد : در مناطق سردسیر و نواحی مرتفع این سامانه به شکل بارش باران و برف خود را نشان می دهد.

میهن پرست به رانندگان نیز توصیه کرد با توجه به سرد شدن هوا و وقوع یخبندان، مه گرفتگی و کاهش دید، امکان اختلال در تردد وسایل نقلیه وجود دارد بنابراین هنگام تردد در معابر درون شهری و جاده های برون شهری نکات ایمنی را رعایت کنند.

حفاظت احشام و دام ها از سوز سرما و کوچک کردن دریچه ورود و خروج زنبورها از کندو از دیگر توصیه های میهن پرست به زنبورداران و دامداران استان ایلام برای روزهای سرد پیش رو است.
 
 




انتهای پیام/
برچسب ها: هوا ، کاهش ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.