فرماندار شهرستان اهر،جلو گیری از فعالیت مرغداری ها و فروشندگان غیرمجاز پرندگان در شهرستان اهررا ضروری دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عابدی، در جلسه ستاد مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان شهرستان اهر گفت: ممکن است به علت ورود غیرمجاز مرغ و پرندگان زنده از سایر شهرستان ها، باعث شیوع بیماری فوق حاد پرندگان شود که لازم است نسبت به جلوگیری از فعالیت مرغداری ها و فروشندگان غیرمجاز پرندگان در شهرستان اهر اقدام شود.

وی، افزود: در سال گذشته در اثر شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان شهرستان اهر، 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از بابت از بین بردن جهت پیشگیری از بیماری به صاحبان مرغ ها پرداخت شده است.

فرماندار شهرستان اهر، ضمن تأکید بر آمادگی ادارات زیربط برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان اهر، خواستار کنترل خروج و به خصوص ورود مرغ های زنده از مبادی های ورودی شهرستان اهر از سوی نیروی انتظامی و پلیس راه با همکاری ادارات دیگر شد.

وی، همچنین از ادارات بهداشت و درمان، جهادکشاورزی و دامپزشکی نیز خواست در کنار آگاه سازی صاحبان مرغداری ها و روستائیان از طریق آموزش ها، بازدیدهای دوره ای را نیز از مرغداری ها در اولویت قرار دهند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک هیچ اغماضی نکنند.

عابدی، همچنین خواستار کنترل صید پرندگان مهاجر در سدهای موجود شهرستان اهر از سوی اداره حفاظت محیط زیست جهت جلوگیری از هرگونه شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و همچنین برخورد با متخلفان شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.