نماینده لنجان در ارتباط با برخی حاشیه‌سازی‌ها مربوط به میزان دریافت حقوق و هزینه‌ها توسط نمایندگان مجلس تذکر داد.

کوهکن: نمایندگان حقوقی بابت هزینه حوزه‌های انتخابیه دریافت نمی‌کنند/ مطهری: حداکثر حقوق نمایندگی 5 میلیون و 400 استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کوهکن نماینده مردم لنجان براساس تذکری با استناد به ماده 79 آیین‌نامه داخلی در صحن علنی امروز سه‌شنبه 23 آذرماه اظهار داشت: در مجلس از دوره اول برای نمایندگان یک حقوق مشخص شد و در کنار آن یک هزینه نمایندگی، وکلای ملت مانند دولت و قوه قضاییه در استان‌ها و شهرستان‌ها دفاتر و خودرو در اختیار ندارند.

وی ادامه داد: در دور هفتم مجلس هیئت رئیسه تصمیم گرفت یکبار برای همیشه هزینه کند تا یک نماینده در سخنرانی‌های خود هزینه‌های جاری را حقوق تلقی نکند تا دست مایه‌ای شود برای زیر سوال بردن مجلس و نمایندگان.

نماینده مردم لنجان تصریح کرد: یک نماینده زابل خودرو و راننده می‌‌ خواهد، که براساس بررسی‌ها هزینه‌ای بیش از 20 برابر اعتبار مجلس به بیت‌المال تحمیل می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که ما حقوق مدیر، وزرا و ... را محاسبه می‌کنیم، هزینه دفتر، پذیرایی، سفر، خودرو و ... را به پای حقوق وی نمی‌گذاریم.

نماینده مردم لنجان بیان داشت: نمایندگان در تمام سفرهای مجلس مبلغی مربوط به مأموریت نمی‌گیرند و بنده نیز امروز برای اینکه مجلس مورد هجمه قرار نگیرد، این تذکر را دادم.

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس در پاسخ به تذکر کوهکن گفت: اگرچه تذکر شما وارد بود اما ماده 79 به جلسه رسمی مجلس مربوط است که با مسامحه می‌توان این تذکر را قبول کرد.

وی ادامه داد: این تذکر از سوی شما که در هیئت رئیسه مجلس و کارپردازی سابقه‌ای داشته‌اید جای تشکر دارد تا مردم بدانند پولی که بابت دفاتر نمایندگان داده می‌شود، صرف خدمت به آنها می‌شود.

مطهری تأکید کرد: حقوق نمایندگان معمولی است و آنها حداکثر 5 میلیون و 400 هزار تومان دریافت می‌کنند.

نایب رئیس دوم مجلس اذعان داشت: ظاهرا اظهارات آن نماینده در پاسخ به یک سوال بوده و مقصود وی بالا بودن حقوق نمایندگان نبوده است، باید اذعان کرد که نمایندگان شهرستان‌ها هزینه بالایی داشته که کفافشان را نمی‌دهد لذا از جیب خود نیز هزینه می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار