نمایندگان در جلسه علنی امروز وظایف و اختیارات سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی را مشخص کردند.

وظایف و اختیارات سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر مشخص شد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 23 آذرماه در جریان بررسی جزئیات لایحه سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی ماده 6 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

براین اساس ماده 6 لایحه مذکور به شرح ذیل است:

ماده 6- وظایف و اختیارات سازمان به شرح زیر تعیین می‌شود:

1-تدوین برنامه‌های کلان، میان مدت و کوتاه مدت، مقررات و دستور‌العمل‌های لازم مرتبط با اهداف و موضوع فعالیت و وظایف سازمان با تأیید وزارت نیرو و نظارت بر حسن اجرای آنها.

2- ارتقا و توسعه کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت تقاضای انرژی‌های الکتریکی و پاک به منظور استفاده کارآمد و بهینه از منابع انرژی.

3- برنامه ریزی و نظارت بر پیاده‌سازی سامانه شبکه هوشمند برق در چارچوب قوانین و مقررات مربوط.

4- به کارگیری بخش غیردولتی و حمایت از آن و استفاده از ظرفیت خارجی از طریق انجام مطالعه، تحقیق، توسعه و آموزش، طراحی و مشاوره و حمایت‌های فنی و اقتصادی در حوزه‌های مرتبط با اهداف سازمان و همکاری و تبادل اطلاعات با بخش مذکور با تأیید وزارت نیرو.

5- تدوین استانداردها و معیارها، جداول تعرفه، قیمت‌های خرید تضمینی در حوزه وظایف سازمان و ارائه آن به مراجع ذی‌صلاح جهت تصویب و نیز تعیین صلاحیت و صدور پروانه فعالیت و بهره‌برداری برای فعالیت بخش غیردولتی در حوزه‌های مربوط و در چارچوب قوانین مربوطه.

6- تنظیم مقررات مربوط به انعقاد قراردادهای خرید از بخش غیردولتی و نظارت بر موضوع خرید انرژی برق حاصل از انرژی‌های تجدیدپذیر به شکل تضمینی و به صورت بلند مدت با تأیید وزارت نیرو.

7- حمایت از طراحی، ساخت و آزمایش طرح‌های آزمایشی (پایلوت) به منظور کسب دانش و تجربیات نوین در حوزه اهداف سازمان.

8- حمایت فنی و اقتصادی و هدایت مطالعات و پژوهش‌های مراکز علمی، تحقیقاتی، مشاوره‌ای در راستای بهبود اهداف سازمان.

9- حمایت از اجرای پروژه‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و سایر قوانین و مقررات مربوط در حوزه اهداف سازمان.

10- نمایندگی، عضویت، همکاری و حضور در مجامع، سازمان‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مربوط، به منظور حفظ منافع ملی در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و سایر قوانین و مقررات مربوط در حوزه اهداف سازمان.

11- ظرفیت‌سازی، آموزش، ترویج و توسعه فناوری در حوزه وظایف و اهداف سازمان.

12- مطالعه ظرفیت‌های منابع انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک در کشور و تهیه اطلس‌های ملی.

13- انجام سایر فعالیت‌های مرتبط با اهداف و وظایف سازمان شده که به سازمان محول می‌شود.

انتهای پیام/


 

برچسب ها: مجلس ، صحن ، لایحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار