رئیس شبکه دامپزشکی فریدن گفت: طرح واکسیناسیون نیوکاسل 14 هزار قطعه از طیور بومی شهرستان فریدن به اجرا درآمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسماعیل کیماسی از اجرای کامل واکسینه شدن 14 هزار قطعه طیور بومی در برابربیماری نیوکاسل خبر داد و گفت: با همکاری بسیج سازندگی شهرستان فریدن هشت تیم عملیاتی دو نفره در مدت سه روز، طیور بومی و محلی را واکسینه کردند.
رئیس شبکه دامپزشکی فریدن با اشاره به گزارش های مردمی مبنی بر بروز علائم مشکوک به هاری در یک نوع دام موجود در یکی از روستاهای شهرستان نیزگفت: پس ازدریافت این گزارش ها تیم دامپزشکی به این روستا اعزام شد.
وی افزود: با بررسی های انجام شده از سوی تیم دامپزشکی و وجود علائم مشکوک به هاری در این حیوان، پس از هماهنگی با دادستان عمومی انقلاب شهرستان و همکاری نیروی انتظامی، حیوان در محل دامداری قرنطینه شد.
کیماسی افزود: با گذشت 48 ساعت دام مبتلا تلف شد، سپس نمونه گیری های لازم از لاشه حیوان صورت گرفت و لاشه حیوان بصورت بهداشتی دفن شد.
وی با تاکید بر این که هاری یکی از خطرناک‌ ترین و کشنده‌ ترین بیماری‌ های مشترک بین انسان و دام است، افزود: این بیماری ویروسی دستگاه اعصاب مرکزی حیوانات خونگرم را مورد حمله قرار می‌ دهد.
کیماسی همچنین از برگزاری دوره های آموزشی با موضوع پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام خبرداد و گفت: دامداران پس از اینکه علائم بیماری هاری را در دام خود مشاهده کردند، به دامپزشکی گزارش دهند و سازمان دامپزشکی موظف است بعد از معدوم سازی دام مشکوک به هاری غرامت دامدار را پرداخت کند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.