کلینیک مشاوره سیار دیابت در یزد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سیدمحمدرضا آقایی میبدی رئیس مرکز تحقیقاتی دیابت یزد با بیان اینکه با اقدامات کنترلی در استان از ابتلا به دیابت تا حد زیادی پیشگیری شده گفت: راه‌اندازی کلینیک مشاوره سیار دیابت در یزد نیز در راستای اقدامات پیشگیرانه این مرکز در شیوع و ابتلا به بیماری دیابت است.

وی با بیان اینکه در مرکز تحقیقاتی دیابت چند هدف عمده برمبنای برنامه جامع دیابت دنبال می‌شود ادامه داد: آموزش، پژوهش، پیشگیری و درمان دیابت به همکاری جامعه هدف و شهروندان دنبال می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقاتی دیابت یزد  ارائه خدمات مشاوره‌ پزشکی و پرستاری دیابت، بهره‌مندی از امکانات آموزشی، استفاده از تجهیزات مورد نیاز برای بیماران مبتلابه دیابترا از جمله این خدمات عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه خدمات مرکز تحقیقات دیابت در یزد منحصر به خود مرکز نیست و در سطح شهر برای مردم گسترده است عنوان کرد: با توجه به پیش‌زمینه مردم یزد در ابتلا به بیماری دیابت لازم است تا خدمات این مرکز در سطح شهر و به طرق مختلف نیز به مردم ارائه شود.

آقایی از دیگر خدمات ارائه شده از سوی این مرکز را اجرای طرح غربالگری برشمرد و بیان داشت: طرح غربالگری در سطح مدارس، ادارات و دستگاه‌های اجرایی، محله‌ها، اماکن مذهبی مانند حسینیه و تکایا و سایر مکان‌های عمومی صورت گرفته و تیم‌های اعزامی به ارائه خدمات‌ مورد نیاز پرداخته‌اند.

وی تعداد بیماران دیابتی استان را 100 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر بیش‌از 37 هزار نفر بیمار دیابتی در مرکز تحقیقاتی دیابت یزد دارای پرونده هستند که همه گروه‌های سنی را شامل می‌شوند.

رئیس مرکز تحقیقاتی دیابت یزد خواستار توجه جدی به بیماری دیابت شد و گفت:مردم باید این بیماری را جدی بگیرند و برای غربالگری و تشخیص به مراکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.