مدیرکل هواشناسی خوزستان از رسیدن دمای خاک 10 شهر استان به زیر صفر درجه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه دمای خاکی هوا در ساعات ابتدایی صبح امروز در چند نقطه خوزستان به دمای یخ زدگی رسید اظهارکرد: در این مدت دهدز 3 درجه زیر صفر، ایذه 2 درجه زیر صفر، دزفول، آبادان، بهبهان، لالی، شوش، هندیجان،آغاجاری یک درجه زیر صفر و اهواز صفر درجه بود.

وی بیان داشت: برای گرفتن دمای خاک، دماسنج در فاصله 5 سانتیمتری زمین قرار می گیرد تا میزان دمای خاک اندازه گیری شود در حالی که برای گرفتن دمای هوا، دماسنج در فاصله یک ونیم متری زمین قرار داده می شود.

بهادری افزود: پیش بینی می شود با ورود سامانه بارشی به خوزستان از روز چهارشنبه تا اواخر ساعات بعدازظهر پنجشنبه بارندگی در شمال و شرق این استان از 10 میلیمتر تا 20 میلیمتر رخ دهد که در جنوب این استان سهم کمتری از بارش بارندگی را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اذعان کرد: همچنین در برخی مناطق جنوبی خوزستان از روز چهارشنبه وزش باد قابل توجه پیش بینی می شود که وقوع گرد و غبار دور از انتظار نیست.

وی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته ایذه با دمای صفر درجه سانتیگراد و آبادان با 29 درجه سانتیگراد سردترین و گرم ترین نقطه خوزستان اعلام شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریحکرد: در 24 ساعت گذشته نوسان دمای هوای شهر اهواز 17 درجه سانتیگراد تا 3 درجه سانتیگراد بود،این در حالی است که در روز گذشته نوسان هوا در اهواز بین 16 تا چهار درجه سانتیگراد است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.