نخستین همایش ملی نقش حقوق در اقتصاد مقاومتی و مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رئیس این همایش گفت: علل عدم اجرای کامل قوانین موجود هم سو با اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، جایگاه تقنین در مبارزه با مفاسد اقتصادی، الزامات و راهکارها، نقش مراجع نظارتی در خصوص اجرای قوانین مرتبط با اقتصاد مقاومتی و مبارزه با مفاسد اقتصادی، بررسی باز تعریف قوانین قضایی و جزایی برای مبارزه با فساد اقتصادی، راهکارهای ارتقای نظام سلامت اداری و بانکی و جلوگیری از رانت‌خواری و فساد اداری و لزوم شناسایی و نظارت بر گلوگاه‌های فساد در نظام اداری و دستگاه‌های دولتی از جمله محورهای این همایش است.

علوی در خصوص هدف از برگزاری این همایش گفت: بررسی جایگاه قانون در مبارزه با مفاسد اقتصادی، توجه به نقش مراجع نظارتی و هم‌چنین تلاش برای ارتقای نظام سلامت اداری و ارائه راهکارها، تلاش برای ارتقای سلامت نظام بانکی از اهداف مهم برگزاری این همایش است.

وی افزود: ضروری است با بازنگری در نحوه اجرای قوانین وضع شده در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی، نظارت بر گلوگاه‌های فساد و ارتقای سلامت نظام بانکی بازنگری مشخص شود که تا چه حد با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور مطابقت دارد.

استاد دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز تاکید کرد: از اساتید دانشگاهی، قضات، وکلا، صاحب‌نظران، حقوق‌دانان، دانش‌پژوهان و دانشجویان انتظار داریم با شرکت در همایش و ارسال مقالات به دبیرخانه همایش در برگزاری آن ما را یاری کنند.

وی یادآور شد:علاقمندان می‌توانند چکیده مقالات خود را تا 16دی ماه 1395 به دبیرخانه این همایش به آدرس اینترنتی www.TCRL.ir  ارسال کنند.

نخستین همایش ملی نقش حقوق در اقتصاد مقاومتی و مبارزه با مفاسد اقتصادی با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی و پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی در 16 اسفند ماه 1395 در تبریز برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.