نخستین کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی از امروز در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان،مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان، در این باره گفت: این گنگره به مدت دو روز برگزار می شود.

مسگرانی گفت: این کنگره برای نخستین بار در کشور به میزبانی این استان در زاهدان به عنوان نماد وحدت ایران اسلامی و با هدف توسعه و ترویج همدلی و وفاق میان پیروان مذاهب اسلامی و شناخت مشترکات در قالب شعر و ادبیات و تولید و معرفی آثار فاخر ادبی با محتوای وحدت اسلامی در حال برگزاری است.

ویبا بیان اینکه افزون بر 500 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه نخستین کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی رسیده است گفت: چهره های برجسته و فاخر ادبی و فرهنگی کشور و شاعران برگزیده داخلی و خارجی در این کنگره حضور دارند.

مدیرکل ارشاد استان با بیان اینکه شاعرانی از کشورهای عمان، هندوستان، افغانستان و تاجیکستان به عنوان مهمان در این کنگره ملی شرکت کردند افزود: برپایی کارگاه شعر آیینی برای هنرمندان استان یکی از مهمترین برنامه های پیش بینی شده در حاشیه این کنگره است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال علاقه مندان این حوزه در تلاش هستیم علاوه بر دائمی کردن دبیرخانه کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی، این همایش را در سطح بین المللی به ویژه کشورهای همسایه برگزار کنیم.
انتهای پیام/گ
برچسب ها: آغاز ، کنگره ، شعر ، پیامبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار