نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد در دیدار با دونالد ترامپ پیشنهاداتی را برای لغو برجام ارائه خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز در برنامه «60 دقیقه» شبکه «سی‌بی‌اس»گفت: در دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از وی خواهد خواست که توافق هسته‌ای با ایران را بر هم بزند.

وی با بیان اینکه مخالفتش با برجام دلایل شخصی نداشته و تنها به دلیل دغدغه ‌اش برای اسرائیل بوده، در پاسخ به این سوال که آیا بر هم خوردن توافق موجب حرکت ایران به سمت بمب اتم نمی‌شود، ادعا کرد ایرانی ها پیش از آنکه توافقی باشد هم به سمت بمب اتمی نرفته بودند. چون از اقدام تلافی ‌جویانه می‌ ترسیدند.

وی در پاسخ به این سوال که با بر هم خوردن توافق هسته ‌ای چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: فکر می ‌کنم گزینه‌هایی که داریم بسیار بیشتر از چیزی است که تصور می‌کنید. در مورد آن‌ها با رئیس‌ جمهور ترامپ صحبت خواهم کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد اینکه در صورت کنار رفتن آمریکا، دیگر امضاکنندگان توافق با این کار همراهی نخواهند کرد، گفت: راه‌های مختلفی برای لغو این توافق وجود دارد.

وی مدعی شد «پنج چیز» در مورد لغو برجام در سر دارد که قصد دارد آن‌ها را با ترامپ در میان بگذارد، اما توضیحی در مورد آن ها نداد.

نتانیاهو در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا توافق هسته‌ای موجب نزدیکی تل‌آویو و کشورهای عربی شده، گفت: می ‌توانم بگویم تنها چیز خوبی که توافق با ایران داشت، این بود که دولت‌های عربی و اسرائیل را به هم نزدیک ‌تر کرد.

او از اردن و مصر به عنوان کشورهایی یاد کرد که تل‌آویو رابطه نزدیکی با آن‌ها دارد، او با این حال از پاسخ مستقیم به سوال خبرنگار در مورد رابطه اسرائیل و عربستان طفره رفت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی خرد و بی ارزش ادعا کرد می‌ توانم به شما بگویم که جایگاه اسرائیل در جهان عرب تغییر کرده، چراکه از دید آن‌ها اسرائیل دیگر یک دشمن نیست، بلکه یک متحد در نبرد اجتناب ناپذیر با اسلام شبه ‌نظامی است، چه جریان شیعی تحت رهبری ایران و چه با سنی‌های شبه نظامی تحت رهبری داعش.

نتانیاهو همچنین مدعی شد توافق هسته ‌ای از لحاظ اطلاعاتی هم اهمیت چندانی ندارد و تل‌آویو به اندازه کافی از اطلاعات در این رابطه برخوردار است.

وی در برابر اصرار خبرنگار که گفت آیا تل‌آویو در حال ایجاد یک ائتلاف ضدایرانی در خاورمیانه است، در اظهاراتی سخیف مدعی شد نیازی به ایجاد چنین ائتلافی نیست. همین حالا وجود دارد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار