مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: استخوان های کشف شده در یک گور دسته جمعی فاقد هر گونه ارزش و جنبه های تاریخی و باستانی هستند.

مرتضی آبدار مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز اظهار داشت: گزارش این نظریه و غیر تاریخی بودن استخوان های کشف شده طی نامه ی به مراجع مسئول استانی ارسال شده است.

فرماندار تبریز نیز در این خصوص بیان کرد : مسلم است که این استخوان ها مربوط به گور دسته جمعی نیست.

از شایعه تا واقعیت کشف گور دسته جمعی در تبریز + عکس

شهرتی فر ادامه داد: از زمان گزارش کشف این بقایا، نمونه برداری های لازم انجام شده و نتیجه نهایی در خصوص کم و کیف قضیه و قدمت استخوان ها از طریق دادستانی تبریز اعلام می شود.

از شایعه تا واقعیت کشف گور دسته جمعی در تبریز + عکس

وی تصریح کرد: امروز نیز  با صدور حکم تخلیه استخوان های کشف شده از محل ، این استخوان ها به منظور بررسی بیشتر توسط کارشناسان پزشکی قانونی، میراث فرهنگی و اساتید دانشگاه تبریز،از محل کشف شده جمع آوری شدند.

از شایعه تا واقعیت کشف گور دسته جمعی در تبریز + عکس

گفتنی است کارگران شرکت آب و  فاضلاب تبریز روز گذشته هنگام حفاری در خیابان انقلاب تبریز با بقایای استخوان‌ های اجساد انسانی مواجه شدند.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
این گور ها مال سال بیست وپنج و دوران میر جعفر پیشوری هست که توسط محمد رضا پهلوی قتل عام شدن و توی این گور ها انداخته شدن
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۲۰:۵۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۶
آخرش چی بود گور دسته جمعی بودن؟!!!!!!