نماینده مردم سقز گفت: وعده های دولت یازدهم برای استان کردستان محقق نشده ، از این رو امیدوارم وعده های مطروحه در فرصت باقی مانده عملیاتی شود.

به گزارش حوزه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان محسن بیگلری در نشست مشترک علما و نمایندگان اهل سنت با دکتر روحانی رئیس جمهور خطاب به وی گفت: به طور حتم قسمت عمده ای از رأی بالای دولت یازدهم در مناطق کردنشین و اهل سنت در جواب به بیانیه شماره 3 اقوام و مذاهب شما بوده است که بیان فرصت های برابر برای کل ایرانیان بود. اما متاسفانه تا به امروز علی رغم پیگیری های مکرر ما اقدام چشمگیری در این راستا به عمل نیامده است، و نه تنها وزیر بلکه یک معاون وزیر کردستانی را در کابینه شما نداریم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مسائل در حالی است که ما انتظار داشتیم در همان سال اول از ظرفیت نخبگان ما استفاده می شد و دیگر اینکه نمایندگان ادوار استان ما مورد کم مهری و یا حتی بی مهری قرار گرفته اند. از این رو امیدواریم در این فرصت باقی مانده وعده های مطروحه عملیاتی شود. از طرف دیگر در شرایط کنونی روحانیون و علمای دارای حداقل حقوق و مزایا هستند و نه تنها برای امرار معاش بلکه حتی برای یک جلد کتاب با مشکل روبرو هستند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر از لحاظ اعتبارات هیچ توجه چشمگیری به استان کردستان نشده است و از لحاظ راه های ارتباطی نیز وضعیت بسیار نامناسبی داریم و آمار مرگ و میر تصادفات جاده ای در کردستان بسیار بالا است. همچنین از لحاظ خطوط ریلی نیز سهمیه ما صفر بوده و خطوط هوایی نیز بسیار ناچیز است. از طرف دیگر اتمام فرودگاه سقز با 40 درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند توجه ویژه دولت است.

بیگلری با بیان اینکه مسکن مهر در استان کردستان به ویژه شهرهای سقز و بانه فاقد حداقل امکانات آموزشی، درمانی، تفریحی، تجاری و مذهبی هستند، گفت: در بحث آسفالت راه های روستایی، کردستان نسبت به شهرستان های دیگر در پایین ترین سطح قرار دارد و متاسفانه بسیاری از مصوبات هیات دولت اجرایی نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه سهم آب استان کردستان بسیار ناچیز است، افزود: بازنگری در تخصیص آب با توجه به اقتصاد کشاورزی کردستان لازم و ضروری است. از طرف دیگر با توجه به ضعیف بودن امکانات درمانی انتظار داریم بیمارستان های نیمه کاره سقز و بانه هر چه زودتر به اتمام برسد. همچنین آمار بیکاری جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی بسیار تکان دهنده بوده و نیاز به ایجاد کارخانجات با سرمایه گذاری های دولتی است.

وی با اشاره به پایین بوده امکانات دانشگاهی گفت: دانشگاه های کردستان وضعیت اعتباری و تجهیزاتی جالبی ندارند و با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه هستند، از این رو بومی گزینی دانشگاه ها بسیار به ضرر کردستانی ها است، زیرا تعداد دانشگاه ها با رشته های کاربردی بسیار کم بوده که قطعاً باید این مسئله اصلاح شود.

بیگلری همچنین بر لزوم استفاده از توانمندی های حاصل خیزی زمین، داشتن آب کافی، وجود نیروی انسانی توانمند و... برای توسعه استان کردستان تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار