مشاور پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: سیاست های افزیش جمعیت باید با راهبردهای سلامت مادر و کودک همراه باشد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مشاور پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور امروز در اراک در همایش سلامت زنان و جمعیت که به همت بسیج جامعه زنان سپاه روح الله و بسیج جامعه پزشکی استان برگزار شد گفت: تداوم کاهش نرخ رشد جمعیت کشور در سال های آتی، بحران بزرگی را رقم می زند و باید هر چه زودتر چاره اندیشی همه جانبه در این رابطه صورت پذیرد.

طاهره لباف با بیان اینکه کاهش رشد جمعیت در کشور و پایین آمدن نرخ جمعیت جوان، بحران بزرگ پیش روی ما است، افزود: در حال حاضر ۱۸۰ کشور دنیا بر روی موضوع ازدیاد جمعیت در کشور خود تمرکز و برنامه ریزی دارند.

وی افزود: طی ۵۰ سال گذشته تلاش های نادرستی در مورد تقلیل جمعیت و کنترل جمعیت با روش های مختلف تبلیغاتی صورت گرفته که در نهایت در شرایط کنونی حرکت به سمت کاهش نرخ رشد جمعیت و پیری جمعیت کشور را رقم زده است.

مشاور پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: مردم و جامعه باید در ارتباط با مسایل بهداشتی و سلامت زنان و اینکه ناباروری و تک فرزندی در آینده عوارض منفی را برای خانواده ها به دنبال دارد باید به آگاهی کامل برسند.

لباف افزود: سیاست های دولت نقش مهمی در زمینه تشویق باروری و افزایش جمعیت ایفا می کند و قوه مجریه باید زیرساخت ها و عوامل مهیاسازی این شرایط را همانند دیگر کشورها فراهم کند.

انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، همایش ، سلامت ، زنان ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.