زاهدان؛

بخشش چهار محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم

سنت حسنه ریش سفیدی و مردم داری بزرگان و روسای طوایف در سیستان و بلوچستان موجب بخشش چهار محکوم به قصاص شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از بخشش چهار محکوم به قصاص خبر داد و گفت: سنت حسنه ریش سفیدی و مردم داری بزرگان و روسای طوایف در سیستان و بلوچستان همچنان برجسته است و از همین طریق با تلاش شوراهای حل اختلاف شاهد بخشش چهار محکوم به قصاص در روزهای اخیر بودیم.    
حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: موضوع ریش سفیدی و پادرمیانی بزرگان طوایف و قبایل در این استان الگویی بسیار مناسب در تاثیرگذاری این سنت حسنه در جامعه است.

وی گفت: این سنت بسیار خوب و تاثیرگذار از قدیم الایام در این استان در جریان بوده و مردم شریف استان چه شیعه و چه سنی به آن پایبند هستند و حتی در رسیدگی به پرونده های قتل نیز از آن استفاده می شود،بر این اساس دستگاه قضایی استان نیز همواره درصدد استفاده مناسب از این سنت ماندگار در جهت حل و فصل دعاوی است.

وی افزود:از شش فقره پرونده آماده اجرای حکم قصاص ،چهار پرونده در روزهای اخیر با بزرگواری و کرامت خانواده مقتولان و ریش سفیدی بزرگان وتلاش مجموعه دستگاه قضایی استان به ویژه شورای حل اختلاف، به رضایت اولیای دم و توقف اجرای حکم قصاص منجر شده است.

دادستان زاهدان تاکید کرد:دو پرونده باقیمانده نیز از همین طریق مشمول مهلت مجددی به منظور ادامه بررسی ها شد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.