روز یکشنبه، سرجیو ماتارلا، وزیر خارجه ایتالیا را به کاخ ریاست‌جمهوری فراخواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، "سرجیو ماتارلا" – رئیس جمهور ایتالیا – وزیر خارجه این کشور --  پائولو جنتیلونی -- را به کاخ ریاست جمهوری فراخواند. به نظر می‌رسد ماتارلا قصد دارد جنتیلونی را به عنوان نخست‌وزیر ایتالیا معرفی کند.

هفته گذشته، "ماتئو رنتسی" پس از شکست در همه‌پرسی ایتالیا از سمت نخست‌وزیری این کشور کناره‌گیری کرد. این اقدام وی، ایتالیا را وارد بحران سیاسی کرد.

قرار است جنتیلونی 62 ساله در ساعت 11:30 به وقت محلی با رئیس جمهور ایتالیا ملاقات کند. در صورتی که وی به صورت رسمی به عنوان رئیس جمهور این کشور معرفی شود، وی روند تشکیل دولت آینده را آغاز خواهد کرد.

جنتیلونی که پیشتر روزنامه‌نگار بوده است، حامی رنتسی و عضو "حزب دموکرات" رنتسی است. وی باید درباره پیشرفت روند تشکیل دولت به رئیس جمهور این کشور گزارش دهد.

در صورتی که جنتیلونی موفق به کسب حمایت‌های سیاسی کافی برای تشکیل دولت نشود، می‌تواند از فرد دیگری درخواست تشکیل دولت کند. در سه روز گذشته، ماتارلا با بیش از 40 چهره سیاسی ایتالیا دیدار کرده است.

مجلس کنونی ایتالیا به صورت قانونی می‌تواند تا سال 2018 به فعالیت خود ادامه دهد. با این‌حال، پس از نوشتن یک قانون انتخاباتی جدید برای جایگزین قوانین کنونی، انتخابات زودهنگام مجلس نیز می‌تواند برگزار شود.

دولت آینده ایتالیا باید به سرعت نظام بانکی آسیب‌دیده این کشور را ترمیم کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار