سامانه پدافند هوایی S 400 در پايگاه هوايی الحمیمیم در نزديكی لاذقيه پوشش كامل و مناسب پدافند هوايی را در اين منطقه ايجاد كرد و قواعد بازی در جنگ نیابتی سوریه را نغییر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، روز پنجشنبه دگروال «ایگور موگینف» سخنگوی «منطقه نظامی غرب» گفت: چندین سیستم راکتی دافع هوا S400 تریومف دور برد، در وظیفه تجربوی – جنگی خود قرار گرفتند تا از مرز‌های هوایی در شمال غرب روسیه دفاع کنند. ایگور موگینف افزود: «‌در جریان تمرینات، سیستم‌های S 400 توانایی الحاق در سیستم موجود دفاع هوایی و فضایی منطقه نظامی غربی، در منطقه استراتژیک شمال غربی را به آزمایش خواهند گذاشت و چندین ماموریت مخصوص آموزشی را به انجام خواهند رساند.» 

سیستم S 400، یک سیستم راکتی ضد هوایی است. این سیستم برای دفاع از هر نوع حملات هوایی-فضایی، راکت‌های کروز تا برد 400 کیلومتری طراحی شده است و همچنین قادر است تا اهداف بالستیکی که با سرعت 4,8 کیلومتر در ثانیه در فاصله 60 کیلومتری و در ارتفاع چند متر تا ده ها کیلومتر قرار دارند را منهدم کند.‌

سامانه موشکی S400 از مسکو تا لاذقیه + تصاویر

سامانه زمین به هوای S 400 نسل قدرتمند سیستم پدافند هوایی روسیه است که توسط «مرکز طراحی الماس» (Almaz Central Design) طراحی شده و به عنوان یک بهبود از خانواده پدافند هوایی S 300 به‌شمار می‌رود. S 400 در سامانه نام‌گذاری در ناتو با نام SA-21 شناخته می‌شود، این سیستم قبلاً با نام اس-۳۰۰پ‌ام‌یو-۳ (S-300PMU-3) شناخته می‌شد. این سامانه زمین به هوا قابلیت‌های سیستم‌های دیگر از سری اس-۳۰۰ را به چالش می‌کشد و برد آن حداقل دو بار بیشتر از برد ام‌آی‌ام-۱۰۴پاتریوت (MIM-104 Patriot) است.

به گفته منابع روسی و دیگر کشورها، S 400 قادر به تشخیص ۱۰۰ هدف به طور هم‌زمان و درگیر شدن با ۱۲ هدف به طور هم‌زمان از محدوده ۴۰۰ کیلومتری است. این هدف‌ها می‌توانند از جمله انواع هواگرد، هواپیما، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک باشند.  S 400 با داشتن قابلیت ۳ موشک مختلف، بسیار دوربرد 40N6، دوربرد 48N6، و موشک‌های با برد متوسط 9M96 قادر به پوشش کل عملکرد مورد نیاز است. هر یک از این موشک‌ها دارای قابلیت‌های متفاوت است.

سامانه موشکی S400 از مسکو تا لاذقیه + تصاویر

مجموعه پدافند موشکی ‌S 400، تنها دارای یک نقص است: مغز الکترونیک آن قدیمی شده است. از سایر جوانب اما برتر از سامانه موشکي پاتریوت آمریکاست: برد عمل آن 400 کیلومتر است در برابر 30 کیلومتر، ارتفاع اصابت به هدف تا 30 کیومتر در برابر 24 کیلومتر، مساحت پوشش دهی هدف 500 کیلومتر مربع در برابر 150 کیلومتر مربع.

سامانه S 400 شامل اجزای زیر است: خودروی ارتباطی ۳۰K6E، خودروی فرمانده ۵۵K6E،رادار هشدار دهنده ۹۲N6E / ۶، واحد پرتابگر موشک ۹۸ZHE، رادار درگیری ۹۲N6، خودروی بارگذار و خودروی حامل موشک یدک و واحد کنترل ۳۰K6E. واحد کنترل ۳۰K6E برای کنترل و هماهنگی اجزای مختلف S 400 است. این سامانه توان کنترل اجرای مختلف سامانه‌های S 300 پی ام یو ۱ و پی ام یو ۲ و S 400 و اجزای سامانه های سام۱۱ و ۱۷ را دارد ویا می‌تواند سامانه‌های کوتاه برد پانتسیر اس۱ و تور ام ۱ و ام ۲را در کنار سامانه‌های اس۴۰۰ با یک دیگر مدیریت کند تا ارتفاع بالا و پایین را پوشش دهد.

سامانه موشکی S400 از مسکو تا لاذقیه + تصاویر

واحد فرماندهي که تمام اطلاعات جمع‌آوری شده از رادار جستجو و رادار درگیری و سامانه مختلف را جمع‌آوری و در اختیار خدمه برای تصمیم‌گیری نهایی می‌گذارد. این واحد بر روی شاسی هشت چرخ اورال ۵۳۲۸ نصب است. در این خودرو ۵ نفر وجود دارند که کل سیستم را مدیریت می‌کنند.

سامانه پدافند هوایی S 400 در پايگاه هوايی الحمیمیم در نزديكی لاذقيه پوشش كامل و مناسب پدافند هوايی را در اين منطقه ايجاد كرد و قواعد بازی در جنگ نیابتی در سوریه را نغییر داد.

سایت  " گلوبال سیکیوریتی (Global Security) " عنوان داشت: سامانه دفاع موشکی "اس 400 (S-400 Triumph Air Defense System) " یک سیستم دفاع هوایی پیشرفته  بوده که  قادر به از بین بردن تمام "سلاح های هوایی مدرن"، از جمله "هواپیماهای تاکتیکی" و "استراتژیک"، "موشک های بالستیک" و "اهداف مافوق صوت" است. 

سامانه موشکی S400 از مسکو تا لاذقیه + تصاویر

این سایت ادامه داد: این سامانه توسط شرکت  "آلماز آنتی"  تهیه شده و قادر به هدف قرار دادن تا 36 هواپیما در آسمان است و این سامانه دفاع موشکی نه تنها "هواپیماها" و  "بمب افکن های راهبردی" را نابود می‌کند، بلکه می‌تواند  "موشک های بالستیک" را نیز از بین ببرد. 

سایت  " گلوبال سیکیوریتی (Global Security) " تاکید کرد: طرح توسعه سامانه دفاع موشکی  "اس 400" به سال 1980 باز می‌گردد و بهینه سازی آن ادامه یافته است.  این سایت تاکید کرد: سه هنگ از سامانه دفاع موشکی "اس 400" در سه شهر "مسکو" ، "دیمیتیریوف" و "زودنیگورو" مستقر شده و البته یک هنگ هم در جنوب در بندر "ناخودکا" قرار دارد. 

سامانه موشکی S400 از مسکو تا لاذقیه + تصاویر

چه کشورهایی به دنبال خرید S 400  هستند 

برخی کشورها همچون هند و جمهوری خلق چین به دنبال خرید این سامانه موشکی هستند و تلاش هایی نیز در این زمینه انجام داده اند.  "نارندرا مودی"  نخست وزیر هند در این زمینه عنوان داشت:  می‌خواهیم روابط خود را در عرصه علوم ، تکنولوژی و استخراج معادن با روسیه تقویت کنیم و  روابط تجارتی بین روسیه و هند می‌تواند بیشتر تحکیم یابد که نه تنها به نفع هر دو کشور، بلکه به جهان است.

نخست وزیر هند قصد دارد تا با خرید پنج سامانه دفاع موشکی "اس 400" از فدراسیون روسیه آن ها را در مرز مشترک با پاکستان به عنوان یک تهدید بالقوه که برای خود فرض می‌کند، استقرار دهد.  گفته‌ می‌شود استقرار این سیستم موشکی روسیه میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
دمتون گرم انشا الله با مدیریت مردان بزرگ ایران و با اهمیت دادن بزرگان به علم جوانان ما هم دویستا بالا تر بسازند هزارتا هدف باهم بزنه سال آیند منتظر این خبر زنده می مانم جوش کاریش با من
آخرین اخبار