در گزارش زیر به بررسی تک تیراندازهای نیروی زمینی ارتش در رزمایش محمد رسول‌الله 4 می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در روز دوم رزمایش محمد رسول‌الله نیروی زمینی ارتش که در منطقه عمومی جنوب شرق کشور برگزار شده است 4 سلاح تک تیرانداز رونمایی شد.

تک تیراندازهای نیروی زمینی ارتش در رزمایش محمدرسول‌الله 4 را بهتر بشناسید + مشخصات

این سلاح‌ها عبارتند از:

1-سلاح تک تیرانداز کالیبر 14.5 میلی‌متری شاهر
2- پروژه سلاح تک تیرانداز ژ-1
3- سلاح تک تیرانداز دراگانوف
4- پروژه تک تیرانداز طاهر

** سلاح تک تیرانداز کالیبر 14.6 میلی‌متری شاهر

در واقع این سلاح این قابلیت و توانمندی را می‌دهد که با دقت بالا و با قدرت در دل دشمن رعب و وحشت ایجاد شود. بهره‌گیری از این سلاح به علت نفوذ بالای آن در عمق استراتژی دشمن می‌باشد.

شاهر با وزن 22 کیلوگرم، برد مفید 4000 متر و برد مؤثر 3000 متر و با طول نزدیک به 2 متر و سرعت گلوله هزار و 45 متر بر ثانیه در مناطق کوهستانی، جنگلی، ساحلی و کویری دارای اثربخشی بسیار بالایی است و می‌توان از آن علیه اهداف متحرک و ثابت استفاده کرد.

استفاده از لوله 14.5 میلی‌متری تیربار بدون انجام تغییرات در طول لوله باعث افزایش برد گلوله می‌شود. قابلیت نفوذ آن در ادوات زره‌ای که در مسافت 3000 متری می باشند بسیار بالاست.

سامانه قفل جلنجدن بسیار سریع و راحت برای خروج پوکه پس از شلیک که تیرانداز در صورت نیاز گلوله بعدی را مسلح نماید. نباید این شعار را فراموش کرد که برای تک تیرانداز یک هدف یک تیر بسیار مهم است و اگر یک تک تیرانداز گلوله اول خود را از دست بدهد شانسی برای گلوله دوم نخواهد داشت.


تک تیراندازهای نیروی زمینی ارتش در رزمایش محمدرسول‌الله 4 را بهتر بشناسید + مشخصات

از دیگر ویژگی‌های سلاح شاهر می‌توان به دقت بسیار بالا قابل اطمینان بودن برای کاربر و طراحی مناسب ریل نصب دوربین برای ایجاد توانمندی در بعد اشاره کرد.

این سلاح توسط سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است.

** سلاح تک تیرانداز ژ-1


این سلاح با برد نهایی 3500 متر، برد مؤثر بدون دوربین 400 متر و برد مؤثر با دوربین 800 متر می‌تواند اهداف را با قابلیت بالا مورد اصابت قرار دهد.

** سلاح تک تیرانداز دراگانوف


این سلاح یک سلاح تک تیرانداز 7.62 میلی‌متری است که بهینه‌سازی شده است که با نصب دوربین بر روی آن می‌توان در درگیری‌هایی در برد 800 متر اهداف را مورد اصابت قرار دهد.

تک تیراندازهای نیروی زمینی ارتش در رزمایش محمدرسول‌الله 4 را بهتر بشناسید + مشخصات

** سلاح تک تیرانداز طاهر

این سلاح با کالیبر 7.62 میلی متری، برد 800 متر وزن کلی بیش از 4 کیلوگرم، برد نهایی بیش از 1000 متر طولی معادل 1280 میلی‌متر دارد و می‌تواند اهداف را در این فاصله مورد اصابت قرار دهد.

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تولید سلاح‌های تک تیرانداز اقتدار خود را به نمایش گذاشته و در رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله 4 گوشه‌ای از اقتدار خود را نشان داده است.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار