در استان کرمانشاه بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده وجود دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛نگین گردشگری غرب ایران زمین بهشت گردشگری ایران سرزمین سنگ و آب گهواره تمدن پایتخت تاریخ و تمدن دیار شیرین و فرهاد و ... القابی هستند که از گذشته های دور به دیار کرمانشاهان داده اند که خود به خوبی گویای پتانسیل، توان و ظرفیت بالای گردشگری این استان است.

استان کرمانشاه با داشتن بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که بیش از 2200 مورد آن ثبت ملی شده و یک اثر ثبت جهانی شده به نام بیستون، 50 منطقه نمونه گردشگری، 14 روستای هدف گردشگری، جاذبه های طبیعی بی شمار همچون رودها، ارتفاعات و کوه ها، دره ها و غارها، جنگل و دشت، وجود فرودگاه بین المللی، وجود بزرگراه کربلا، وجود بیش از 330 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، همجواری با هر دو قسمت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق، وجود بزرگترین پایانه مرزی خاورمیانه در خسروی و ... شرایط بسیار مساعدی برای توسعه گردشگری و صدالبته سرمایه گذاری در این حوزه دارد.

در آستانه برگزاری نمایشگاه توانمندیها و همایش فرصت های سرمایه گذاری در کرمانشاه، فرصت را مغتنم شمرده و به سراغ مهندس جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان رفتیم تا در گفت و گویی با وی به جزییات بیشتری در خصوص فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کرمانشاه پی ببریم.

راهنمای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای ورود به عرصه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سرزمین سنگ و آب ایران باشد.
 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.