دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انگلیس در بحران اقتصاد و هویتی به سر می‌برد و به دنبال راه چاره‌ است تا از این بحران اقتصادی و هویتی خارج شود.

انگلیس خواستار پیوند زدن اقتصاد منطقه به پوند استبه گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه کنفرانس امنیتی تهران  در جمع خبرنگاران عنوان داشت: لازم است نگاه جدیدی به مسئله امنیت و صلح در منطقه و جهان ایجاد شود، به نظر ما عوامل جدیدی وارد روابط بین‌الملل و جوامع بین‌المللی شده است که مطالعه دقیق این عوامل یک نگاه  و رویکرد جدید می‌خواهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این کنفرانس به دنبال این است که رویکردهای جدیدی در نگاه به چالش های منطقه و بین‌المللی مطرح کند و از همه نخبگان جهان و منطقه بخواهد با یک نگاه جدیدی در صدد فراهم کردن یک نظم نوین در قرن بیست و یکم باشد.

رضایی در پاسخ به اظهارات مداخله‌جویانه نخست وزیر انگلیس در جمع کشورهای حاشیه خلیج فارس عنوان داشت: انگلیس در بحران اقتصاد و هویتی به سر می‌برد و به دنبال راه چاره‌ است تا از این بحران اقتصادی و هویتی خارج شود. خروج انگلستان از اروپای واحد در حقیقت برای پیدا کردن راه کاری واحد همین بحران بوده و آمدن این کشور در خلیج فارس و پر کردن خلا آمریکایی ها  برای پاسخ دادن به همین بحران بوده که آینده انگلیس را در یک هاله‌ای از تردید و ابهام قرار داده است.

وی افزود: انگلیسی ها با آمدن در خلیج فارس به دنبال این هستند با تسلط در کشورهای کوچک منطقه از جمله کویت، بحرین قطر امارات، عمان و کشورهای حاشیه‌های جنوبی خلیج فارس که دارای منابع نفت و گاز فراوان هستند و درآمدهای ارزی فراوانی به دست می‌اورند می خواهند این منطقه را به اقتصاد انگلستان و پوند پیوند بدهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره واکنش جمهوری اسلامی ایران نسبت به اظهارات مداخله‌جویانه نخست‌وزیر انگلستان عنوان کرد: ما تا زمانی که انگلیسی ها قصد رویارویی با ما نداشته باشند، قاعدتا هیچ گاه پیش دستی نخواهیم کرد و ما خود را عامل اصلی امنیت منطقه می‌دانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تا کنون مهمترین عامل ثبات خلیج فارس بوده و این چالشی که انگلیسی‌ها ایجاد کرده‌اند؛ فکر می‌کنیم انگلیس دیگر انگلیس قدیم نیست و ایران هم ایران قدیم نیست لذا این حرف‌ها تلاش مذبوهانه‌ای است که انها از بحران اقتصادی بیرون بیایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار