وزیر آموزش و پرورش گفت: خلق و تولید تولید با بسته آموزشی و محفوظات میسر نیست.

تولید علم با محفوظات میسر نیست/پژوهشگری مبنای آموزش
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی با بیان اینکه حساسیت و مشارکت چنین جشنواره هایی پیش برنده است، گفت:  خلق و تولید علم با محفوظات و بسته های آموزشی امکان پذیر است.

وی با عنوان اینکه اولویت پرورش بر آموزش ضروری است، گفت: برای این امر نیازمند تغییر در بینش و نگرش هستیم.

دانش آشتیانی عنوان کرد: مبنای توسعه ملی و شرط آن در کسب استعدادها بوده که جوان و نوجوان تشکیل می‌دهند و اندیشمندان وقتی در مسیر صحیح رشد کنند می‌توانند موثر باشد.

وی با بیان اینکه رشد بدون خلاقیت ناممکن است، گفت: تولید علم محصول پژوهش‌مدار کردن آموزش است و جامعه بستری برای یادگیری به شمار می‌رود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: به طور اهم نیازمند برنامه‌های جدید و دانش بنیان کردن مبنای آموزش هستیم که باید این امر در سطوح علمی انجام شود.

دانش آشتیانی گفت: برای ارتقای وضعیت علمی بومی شدن دانش باید کوشش کرد و پژوهش‌مداری باید از مدارس آغاز شود.

وی به تحول در ساختارها و مبنا قراردادن دانش آموز در مدرسه پژوهشگر اشاره کرد و گفت: باید موانعی که نمی‌گذارد مدرسه محیط یادگیری همه باشد رفع شود.

دانش آشتیانی بیان کرد: دانش آموز از مدرسه غیر پژوهشگر خارج نمی‌شود بنابراین باید در داخل نظام آموزشی و مدارس این مساله مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در نظام آموزشی خلاقیت و نوآوری آن طور که باید شکل نگرفته، گفت: آموزش و پژوهش از هم جدا نیست و چنین تفکری ما را به هدف نمی‌رساند و در تمام سیستم‌های آموزشی دنیا آموزش و پژوهش در تلفیق با هم هستند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: دانش آموز خلاق نیاز به کلاس خلاق دارد و این مهم به شرطی که طرح درسی با این رویکرد داشته باشیم امکان پذیر است.

دانش آشتیانی از بازنگری نظام تحقیق و اعتبارات در زیر نظام‌ها خبر داد و تصریح کرد: کاهش دیوان سالاری‌های فزاینده در مدارس، ما را به تفکر و نوآوری‌های جدید برای دانش آموزان نزدیک می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه آموزش و پرورش از شکل گیری نظام پژوهشی برای دانش آموزان می‌کاهد، گفت: ضرورت آزمون و خطا را باید بپذیریم و به تغییر بیش و نگرش آموزشی بپردازیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: باید آموزش و پرورش درهای خود را به سمت نهادهای مولد اندیشه، موسسات علمی و فرهنگی و مدنی در جهت دستیابی به مدارس خلاق بگشاید.

وی با بیان اینکه کتب باید به سمت مساله محوری و تحقیقات گام بردارد، اظهار داشت: توجه به پژوهش‌های کودکان و نوجوانان ضروری است و باید در حد آنها حد استعداد انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.